Jeep Wrangler Unl. 2,8 CRD versus Jeep Wrangler Unl. 3,8 ben

... pište sem dotazy, které svým zaměřením nehodí do vedlejších témat nebo jsou společné pro všechny modely

Moderátor: Tom

Pravidla fóra
Jelikož je tato část bez nutnosti registrace, tak prosím všechny, kdo registrovaní nejsou, ať své příspěvky podepisují. Bude v tom trochu lepší přehled, kdo co napsal. Díky! :wink:
Stálým hostům našeho fóra nabízíme možnost registrace jako Návštěvníci.

Aby se zde neobjevovala tétama se stejnými dotazy a zachovávala se co největší přehlednost, doporučuji před založením nového tématu projít všechny ostatní témata nebo použít funkci "Hledat" a Vaše dotazy směřovat co nejvíce do již stávajícíh témat. Nové téma zakládejte pouze v případě, že se Váš dotaz nehodí do žádného ze stávajících.
Indián

Jeep Wrangler Unl. 2,8 CRD versus Jeep Wrangler Unl. 3,8 ben

Nový příspěvek od Indián »

Zdravím všechny Wrangleristy. Mnozí z nás budou někdy řešit dilema, při stále se zvětšující ceně PHM, zda koupit Jeep v naftě, nebo jít do benzínu a předělat jej na plin :wink: Jde mi výhradně o verze Unlimited, nebot´ ač krat´as je krat´as, tak
plno z nás bere prodlouženou verzi jako plnohodnotnou variantu + kufr k tomu. Prosím tedy všechny vás fundované o vyjádření pokud možno všech důvodů pro ten či onen model. Volba není jednoduchá, a proto do vás vkládám mnoho nadějí. Již ted´ všem
přispěvovatelům děkuji. Indy :wink:
Uživatelský avatar
Radek 66
hodně velkej kecal
Příspěvky: 343
Registrován: 23 led 2010, 00:13
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Jeep Wrangler Unl. 2,8 CRD versus Jeep Wrangler Unl. 3,8

Nový příspěvek od Radek 66 »

:cheche: :tožvitaj:
Tak aby ta diskuse byla plodnější :nečtešnevíš:
Údajně již od 2012 dostane Wrangler JK čko stejný motor, který dne koncern osazuje do jiných modelů.
Tedy nový 3,6 V6 Pentastar, který je zase úplně jinde než 3,8 ka.
Teď ještě tabulkový hodnoty.
2,8 CRD začínal na cca 120 kW, nové modely teď mají cca 147kW, tuším 450 Nm
3,8 L je na 146 kW / 315 Nm
Pentastar 3,6 má 209kW / 353 Nm
Uživatelský avatar
Ondřej
Soptík
Příspěvky: 779
Registrován: 12 led 2009, 16:38
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Jeep Wrangler Unl. 2,8 CRD versus Jeep Wrangler Unl. 3,8

Nový příspěvek od Ondřej »

jo jo :todáš: 3.6 Pentastar bych dal i do TJ to by to jezdilo
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1435
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Jeep Wrangler Unl. 2,8 CRD versus Jeep Wrangler Unl. 3,8

Nový příspěvek od Harley »

To je těžký. Záleží na tom,jaká je plánovaná budoucnost s daným autem. Jestli po zaplacení leasingu půjde do světa a nebo bude do smrti v rodině. V prvním případě je pak asi na ekonomiku provozu lepší nafta v druhým ale rozhodně benzín.
Všechno má svý ALE! Pominu-li morální stránky věci,že v Jeepu zní diesel divně,tak stejně ,mi líp vychází benzín. Krom toho,že je to spolehlivější pohon a míň citlivej na horší zacházení a taky pro teréní auto víc vhodnej,než citlivej nafťák. Doby,kdy nafta potřebovala elektriku jen na start,je dááááávno pryč.Současný diesely jsou prošpikovaný elektronikou a v nouzi je nikdo nezprovozní.Což i každej benzín s EFI jo.
Benzíny jsou "made in USA" a tím je na ně vše ,lacino a snadno dostupný .Jak v ND tak i v tuningu.Nafta v USA nejezdí a tak na to nikdo nic nevyrábí a vše je drahý jak na raketoplán. Rozdíl ve spotřebě u Unltd. mezi ropou a benzínem není nijak zásadní.Jestli jezdit v prúměru za deset-jedenáct nafty ane bo za 14 benzínu je skoro zanedbatelný a kdo chce šetřit,může dát JK do plynu.U JK je možnost přemístnění tlumiče výfuku na místo,kam vždy u Jeepu patří(podélně pod podlahu) a místo něj dát nádrž na LPG(tam,co nádrž vždy byla). Takže to ani nezabere místo v kufru. Pak se náklady na palivo značně zredukují a jezdí se za míň (mnohem!) jak s diselem.
Jeep nikdy neměl ve svých autech dobrej nafťák. To je fakt a historie to ukazuje. Na současný 2,8CRD ale zásadní hana není a jeví se vcelku jako spolehlivej motor. Je fakt,že zatím tolik nemají najeto a vše se začne projevovat za pár let,kdy se auta budou blížit 200tis.Km.Chtě nechtě se do nich bude muset investovat a pak se uvidí jak budou snášet udržování při životě a za kolik?!
Takže tím se opět dostáváme na začátek,kdy záleží na tom,jaká je plánovaná budoucnost. Já osobně sem si pořídil JK Unltd už na vždycky a tudíš sem radši,že mám benzín.Při koupi mi to ale bylo celkem jedno.Když jsem nemohl mít V8 tak bych asi tehdá zkousl i CRD,bejt za dobrej peníz .Sem ale rád,že nebyl. Novej Pentastar je dle reklamovanejch parametrů špičkovej motor a přesně ušitej pro Wrangler. Má dostatek výkonu a krouťáku a tudíž bude i značně úspornější,než současná 3,6tka.Tím bude atakovat spotřebu CRD.
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1435
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Jeep Wrangler Unl. 2,8 CRD versus Jeep Wrangler Unl. 3,8

Nový příspěvek od Harley »

Asi to má bejt o výběru mezi novým benzínem a nebo novým diselem.Tyhle odkazy jsou spíš o starších naftách ale je tam pár věcí,který s tím výše mají souvislost. Tak jako tak,je to zajímavý čtení a možná někomu otevře oči.
http://www.autoweb.cz/diesel-zdruhe-ruky-pravdy-a-myty/

http://www.autoweb.cz/tyden-s-naftou-di ... -kupujici/

Převzato s jeep-clubu,kam to dal náš přítel Dr.Ti.
http://www.jeep-club.net/forum-tema/die ... ruky-64633
Indián

Re: Jeep Wrangler Unl. 2,8 CRD versus Jeep Wrangler Unl. 3,8

Nový příspěvek od Indián »

Harleyi, opět jsi nezklamal :todáš: Tak jen pro doplnění - Jeepa budu mít už nafurt :wink: Zatím to vypadá, že se váhy vážně vyklápějí na stranu 3,6 Pentastar, tak jestli je to správná informace, tak na ten si počkám :cigarko: Zatím díky, Indy
Dr.Ti.

Re: Jeep Wrangler Unl. 2,8 CRD versus Jeep Wrangler Unl. 3,8

Nový příspěvek od Dr.Ti. »

Nedá mi to, abych si nepřisadil..:
1/ ty jmenovaný hodnoty výkonu Radekm jsou přesný,ale podstatnější je grafický průběh křivky kroutícího momentu,který nám daleko více řekne o rozsahu výkonu motoru ve vztahu k otáčkám a zde je to pro diesel motory 1:0
2/ Pentastar je velká naděje ve smyslu výkon/spotřeba
3/ benzin,event s LPG anebo nafta? , souhlasil bych s pointou nastíněnou Harleyem: CRD motor,pokud je nový,až na výjimky s ním nejsou potíže,ale nikdo známý s ním dosud nenajel přes 100 tis km, aby se vědělo, kdy začnou problémy, výkonu má tak akorát, moje spotřeba činí 10,5 v režimu město a 9,5 okresky a 11 dálnice při 130-140km/hod . Z doslechu od majitelů s motorem 3,8 zde v OV není problém jezdit po městě i za 18 litrů, na těch okreskách či dálnici rozdíl ve spotřebě u nafty a benzínu je zanedbatelný. Z hlediska poruchovosti, servisu bude jistě benzinový motor lepší volbou, určitě pak v přípaadě ojetiny-viz články výše.
Takže můj názor:
1/nový auto, klidně CRD, ojetina-raději benzín
2/ předpoklad prodeje při najetí do 100tis km-klidně nafta
3/firemní auto, denní krátké pojížďky po městě,převaha režimu jízdy město-raději benzin,ale v kombinaci s LPG,potažmo CNG
4/dojetí denně aspoň 10km tam a zpět do práce + ostatní, nájezd min 20tis km/rok s předpokladem prodeje po 5 letech provozu-klidně diesel /můj případ/
5/ auto pro potěchu,občasné vyjížďky-evidentně druhé,třetí...auto v rodině, určitě benzin
Odpovědět

Zpět na „Obecné dotazy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti