Přední náhon - popis funkce

... pište sem vše, na co se chcete zeptat a co Vás zajímá ohledně úprav a oprav Wranglerů YJ

Moderátor: Tom

Pravidla fóra
Jelikož je tato část bez nutnosti registrace, tak prosím všechny, kdo registrovaní nejsou, ať své příspěvky podepisují. Bude v tom trochu lepší přehled, kdo co napsal. Díky! :wink:
Stálým hostům našeho fóra nabízíme možnost registrace jako Návštěvníci.

Aby se zde neobjevovala tétama se stejnými dotazy a zachovávala se co největší přehlednost, doporučuji před založením nového tématu projít všechny ostatní témata nebo použít funkci "Hledat" a Vaše dotazy směřovat co nejvíce do již stávajícíh témat. Nové téma zakládejte pouze v případě, že se Váš dotaz nehodí do žádného ze stávajících.
swyst

Přední náhon - popis funkce

Nový příspěvek od swyst »

Dobrý den,
pánové,mám na vás jeden dotaz.Jak a čím se řadí u Wranglera z r.91 přední náhon??Vím,že pákou v kabině,ale otázkou myslím systém,co není vidět.Jak funguje samotné zařazení.V převodovce,v nápravě..
Děkuji předem za odpověď,případně rady.
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: přední náhon

Nový příspěvek od Harley »

Úplně stejně jako v nesynchronizovaný převodovce. Přesuvník vedený vidličkou spojí hnací hřídel s hnanou.
swyst

Re: Přední náhon - popis funkce

Nový příspěvek od swyst »

ale kde se tak děje? Páka vede k převodovce a od ní ještě cosi k přední nápravě. Měl jste to někdo rozdělaný?
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Přední náhon - popis funkce

Nový příspěvek od Harley »

Na převodovce je čidlo a to ovláda elektropneumatickej ventil,který ovládá vidličku s přesuvníkem v přední nápravě,kde to spojí pravou,dělenou poloosu. Nepracuje to na přetlaku ale podtlaku.
swyst

Re: Přední náhon - popis funkce

Nový příspěvek od swyst »

Takže-když mechanicky zařadím (pákou) přední náhon,v převodovce se zapojí moment na kardan.Tam se ještě dá povel ventilu(je na boku převodovky)zřejmě tedy zevnitř,aby vysál vzduch z jedné strany ovládacího válce na nápravě a ten tak přesune vidličku a spojí moment na kola.Když se tak nestane,přední diferenciál se protáčí vlastně naprázdno a plnou rychlostí,pokud auto stojí.
swyst

Re: Přední náhon - popis funkce

Nový příspěvek od swyst »

Ještě-viděl jsem někde fotky rozvodovky s řetězem.Pán si tam dával jinou,resp.novější,s něčím,jako je třecí spojka.Protože mám Hyundai Santu,tam je místo mezinápravového difu.Plní to tady zřejmě ten samý účel.Jak se pozná,jestli ten,či onen vůz má,nebo nemá tuto spojku a nebo od kterého roku výroby se montovala???
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Přední náhon - popis funkce

Nový příspěvek od Harley »

swyst píše:Takže-když mechanicky zařadím (pákou) přední náhon,v převodovce se zapojí moment na kardan.Tam se ještě dá povel ventilu(je na boku převodovky)zřejmě tedy zevnitř,aby vysál vzduch z jedné strany ovládacího válce na nápravě a ten tak přesune vidličku a spojí moment na kola.Když se tak nestane,přední diferenciál se protáčí vlastně naprázdno a plnou rychlostí,pokud auto stojí.
V podstatě tak ale když stojíš,tak se nic neprotáčí.Když jedeš a není spojená poloosa,tak jako bys předek připojenej neměl. Ventil vzduch nevysává,je v podtlakovým rozvodu auta.Tím samým podtlakem ovládáš klapky ventilace a nebo tempomat.Někde v autě máš i zásobník podtlaku.
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Přední náhon - popis funkce

Nový příspěvek od Harley »

Obrázek


Na vstupní hřídely je redukce,pak je mezinápravovej dif,když to je Command Trac bez difu(u Wranglera) tak tam není nic,jen přesuvník pro připojení předku,nebu u Quadra Tracu je vizkospojka na tom místě. U Quadra tracu 93-95 je planetovej mezidif a vizko supluje uzávěrku.U Quadra Tracu -"OD".96-98 je místo diferenciálu úplně a předek v rychlý poloze předek automaticky připojuje při prokluzu.V redukci je blokovaná.
Uživatelský avatar
Konopnik
malej kecal
Příspěvky: 35
Registrován: 14 led 2009, 15:55
Bydliště: Sokolov
Kontaktovat uživatele:

Re: Přední náhon - popis funkce

Nový příspěvek od Konopnik »

Řeším problém. Zjistil jsem, že mám jaksi rozhašený hadičky podtlakovýho systému kolem disc axle. Do toho bazmeku vedou 3, dvě chápu, smysl třetí mi uniká. Ani nevím, kde je onen elektropneuventil, kterej mi ovládá připnutí poloosy. Má někdo nákres podtlakovýho systému? Nebo aspoň popsat odkud kam vedou ty hadičky? Uvítal bych i nákres celýho podtlakovýho systému, ať to můžu zkontrolovat. Díky
trtl

Re: Přední náhon - popis funkce

Nový příspěvek od trtl »

Nazdárek, koupil sem si wraníka YJ a špatně mi přiřazuje předek, někdy jo někdy ne, předpokládám že to je podtlakovim odpojovačem. Auto chci používat z 99% v terénu, nebude teda lepší to spojit natvrdo? jak? nebo udělat mechanické ovládání? jak? díky za případné rady trtl
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Přední náhon - popis funkce

Nový příspěvek od Harley »

Kup si tohle http://www.4x4posi-lok.com/app_jeep.html a si vysmátej. Můžeš pak mít i redukovanou 2WD.
V nabídce to má i RDR-Crown v Uhříněvsi.
trtl

Re: Přední náhon - popis funkce

Nový příspěvek od trtl »

jo, něco takového jsem si zrovna predstavoval. diky
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Přední náhon - popis funkce

Nový příspěvek od Harley »

U Crownu je to na schématu pod číslem 38

http://www.rdr.cz/catalog/axle/YJ/axleYJ30F_2.html
Uživatelský avatar
Petr Krátký
Tiskový mluvčí RS
Příspěvky: 389
Registrován: 06 zář 2007, 11:35
Bydliště: Jeseník
Kontaktovat uživatele:

Re: Přední náhon - popis funkce

Nový příspěvek od Petr Krátký »

Problém často není v podtlaku,ale v hliníkové vidličce,přesouvající kolečko,které propojí oba konce hřídele.Ta je nejčastěji vymačkaná v očku,které je mezi dvěma Segerovými podložkami vymezeno na hřídelce podtlaku,nebo je v očku drobná prasklina.Vznikne minimální vůle ,která způsobí zdánlivě zanedbatelný boční výkyv vidličky,který ale stačí k tomu,že nedojde k přesunutí spojovacího kola.Vidličku lze koupit v RDR za cca 700 Kč.Pokud se rozhodneš oba konce hřídele spojit na trvalo,jak je tomu např u TJ,není třeba kupovat žádné přípravky,stačí dmeontovat stávající budku s podtlakem a vidličkou,ustavit spojovací kolo tak,aby obě hřídele byly spojeny,z hřídelky podtlaku sundat vymezovací segerovky a v odpovídající poloze zafixovat vidličku stabilně šestkou šroubem s podložkami a matičkami přes otvor vyvrtaný v obalu a vidličce.
Možná tento postup vypoadá složitě,je ale velmi jednoduchý a jeho realisace trvá asi 20 minut.
Tomáš

Re: Přední náhon - popis funkce

Nový příspěvek od Tomáš »

a už jste někdo zkoušel spojit to tím šroubem? mám teď problém s přiřazováním předku, a kdyby to bylo tím, tak bych to taky spojil... má to nejaký vliv na spotřebu (už tak velkou) :wink: a na hlučnost? ... Tím spojením pokud to dobře chápu se bude moct přiřadit předek za jízdy?
Odpovědět

Zpět na „Wrangler YJ“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host