Brzdy a spousta dalšího

... pište sem vše, na co se chcete zeptat a co Vás zajímá ohledně úprav a oprav Wranglerů TJ

Moderátor: Tom

Pravidla fóra
Jelikož je tato část bez nutnosti registrace, tak prosím všechny, kdo registrovaní nejsou, ať své příspěvky podepisují. Bude v tom trochu lepší přehled, kdo co napsal. Díky! :wink:
Stálým hostům našeho fóra nabízíme možnost registrace jako Návštěvníci.

Aby se zde neobjevovala tétama se stejnými dotazy a zachovávala se co největší přehlednost, doporučuji před založením nového tématu projít všechny ostatní témata nebo použít funkci "Hledat" a Vaše dotazy směřovat co nejvíce do již stávajícíh témat. Nové téma zakládejte pouze v případě, že se Váš dotaz nehodí do žádného ze stávajících.
haarosh

Brzdy a spousta dalšího

Nový příspěvek od haarosh »

Ahoj všem,
jsem zde uplně novej, tak se předem omlouvám jestli něco dělám špatně. Kdyžtak mě rychle a bez rozpaků nasměrujte do spravných kolejí. Vezmu to od začátku. Zdědil jsem TJ, 2,5 (no jo no, co nadělám) rok 1999. Auto tři roky stálo chudinka v garáži a čekalo, až konečně budu mít sílu se na něj vrhnout. Problémy? Rodiče na něj totál káleli, takže co mohlo být na podvozku špatně a úplně vymlácené, tak bylo. Brzdy tak zatuhlé, že stále brzdila dvě kola a o korozi spodku asi psát nemusím a umíte si to všichni představit. Letos jsem se do toho konečně pustil a po všech pro a proti se rozhodl pro velkou úpravu, když už měnit ramena, tlumiče atd. tak jsem koupil rovnou lift kit 4´´ od rough country, instalace v klidu během týdne a výsledek když to vezmu opticky, tak pecka, funkčnost a problémy popíšu dále. Pak jsem dal komplet nové brzdy na předek, kotouče, destičky a celé nové brzdiče. Zadek byl jediný již dělaný. No a tady to všechno začalo, odvzdušnění a při něm mi praskla trubka, co vede dozadu. Ok udělám novou, postupně když jsem viděl v jakém jsou stavu, tak jsem dal nové všechny. No a od té doby mi to nešlo odvzdušnit, fajn kouknu na brzdový válec, po třech letech gumičky kaput, takže jsem dal novej. Problém pořád stejný, neodvzdušním to ani omylem, měl jsem to normálně na mašině, co se napojí a tlačí skrz kapalinu a stejně nic. Zkouším to teď klasicky, tedy našlapat do tvrda, to jde a odpustit. Předek je dobrej ale vzadu jdou občas bubliny. Jak nastartuju, sepne posilovač a pedál je měkej a zabere až dole u podlahy. Už mě napadá jen ten posilovač, že by byl taky v hajzlu a propouštěl vzduch? A nebylo by to obraceně? Že by byl problém spíše v tvrdém pedálu a malé brzdné síle? Za předpokladu, že by bylo odvzdušneno. Už fakt nevím, strávil jsem tím hodiny a furt nic. Nedělám něco špatně? Není nějaký jíný fígl? No a teď k tomu lift kitu. Auto mi příjde na silnici hodně nestabilní, nejsem blbej, chápu že je výše a kolem offroadu se pohybuju odmala, přes Willyse až po Dodge RAM a tím nechci nějak machrovat, ale jen podotknout, že tam snad nějaké ty zkušenosti jsou. Čím myslím nestabilní? Jeep jede rovně v pohodě a pak najednou tak kolem 70 mu zaplave zadek a to jakože hooodně. Nejdříve jsem měl tendence to hned rovnat a tím jsem to rozvlnil ještě více. Teď už to nechávám a ono se to srovná samo ale jsem jako opilec. A zase, nic volného, nic podle mě špatně a tak nevím, jestli to takhle vlastně nemá být. Jediné co mě napadá, trochu jsem nahnul celou nápravu, jakoby jí "podkopl" aby se tolik nekřížil kardan. Doufám, že mě chápete. Pak ještě gumy, tři roky stály na místě, a jsou deset let staré, tam bych taky tušil nějakou zradu. Co myslíte? Chci dát nové, teď to vypadá trochu směšně na 31 ale vzhledem k výkonu motoru tam asi stejně dám zase 31 max. průměr 32. Co vy na to? No a toto je výsledek http://haaroshbob.galerie.cz/#104527101
haarosh

Re: Brzdy a spousta dalšího

Nový příspěvek od haarosh »

Dělám něco špatně, že se mnou nikdo nemluví? :frown:
Uživatelský avatar
Jirka
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1000
Registrován: 15 pro 2006, 17:42
Bydliště: Praha - západ
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdy a spousta dalšího

Nový příspěvek od Jirka »

No...........myslím že tvých problémů je tolik, že člověk vlastně neví, co ti má napsat. Takže ne že s tebou nikdo nechce mluvit, ale je to docela komplexní záležitost a nejde jen tak napsat - třeba - "utáhni víc tenhle šroub".......... Tak se nediv, že ti moc lidí nepíše........
Jen třeba - co znamená u tebe "podkopnout nápravu"? Natočení nápravy je standartní věc - ale jak? To uděláš jinýma ramenama - ale - jsou správný? Jsou štelovatelný? Nemají vůle, který jen tak nevidíš? To vše ti může zapříčinit vlnění na silnici... A jak velký je to vlnění? Není to vlastně standartní pohyb tuhých náprav v souvislosti s kinematikou panhardky, která sama o sobě ti auto vystřeďuje, a tedy vlastně "zatáčí"? Co je pro tebe hodně?
Těžko radit bez svezení a nějakýho podívání jak je co uděláno, co je tam za podvozek, a jaké jsou vůle, které nejsou vidět když je auto na zemi a je třeba ho zvednout, případně zahejbet druhým člověkem s různýma dílama a koukat, atd atd...... Je to docela komplexní záležitost a asi není jen tak lehké na ní něco rozumného odpovědět.......
Jediný co je možný, tak dát kontakt na kluky co s tím mají zkušenosti a ti by se ti měli věnovat.... jenže ti obvykle nemají moc času a nebo to rozhodně není zadarmo právě proto, že nemají ten čas, protože tomu rozumí a tímto se taky živí.......... ale nikdo ti určitě nebude schopen jen tak tady na foru říct - udělej "tohle a tohle".........
Jeep a jeho podvozek je docela komplexní záležitost - v podstatě jako u jakýhokoli jinýho auta a v okamžiku kdy do toho "sáhneš", tak rozhazuješ úplně všechno a tím pádem se to zase musí "úplně všechno" nějak někam srovnat.... a to faaaakt není na jednu radu...............
Takže nezlob se na nás Jeepaře, ale opravdu na toto není jednoznačná odpověď.........
haarosh

Re: Brzdy a spousta dalšího

Nový příspěvek od haarosh »

Ok fajn, chápu.
Podvozek mám tenhle: http://www.roughcountry.com/jeep-suspen ... t-661.html ramena jsou štelovací a žádné vůle tam nejsou. Je mi jasné, že je potřeba to celé doladit, aby to fungovalo. Měl jsem spíše na mysli, jestli už to třeba někdo tady instaloval a měl podobný problém. Chci teď měnit ještě pneu za nové a pak budu podvozek doštelovávat. Zúžím tedy svůj dotaz jen na ty brzdy. Aspoň s tím kdyby někdo poradil, fakt už nevím. Dík
haarosh

Re: Brzdy a spousta dalšího

Nový příspěvek od haarosh »

Děkuji všem za ochotu a rady, odcházím. :pako: Ať vám to jezdí!
Odpovědět

Zpět na „Wrangler TJ“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host