Jeep Rubicon JKU - 35" - volba podvozku.

... pište sem vše, na co se chcete zeptat a co Vás zajímá ohledně úprav a oprav Wranglerů JK

Moderátor: Tom

Pravidla fóra
Jelikož je tato část bez nutnosti registrace, tak prosím všechny, kdo registrovaní nejsou, ať své příspěvky podepisují. Bude v tom trochu lepší přehled, kdo co napsal. Díky! :wink:
Stálým hostům našeho fóra nabízíme možnost registrace jako Návštěvníci.

Aby se zde neobjevovala tétama se stejnými dotazy a zachovávala se co největší přehlednost, doporučuji před založením nového tématu projít všechny ostatní témata nebo použít funkci "Hledat" a Vaše dotazy směřovat co nejvíce do již stávajícíh témat. Nové téma zakládejte pouze v případě, že se Váš dotaz nehodí do žádného ze stávajících.
NikiMari
malej kecal
Příspěvky: 7
Registrován: 23 led 2018, 11:44
Kontaktovat uživatele:

Jeep Rubicon JKU - 35" - volba podvozku.

Nový příspěvek od NikiMari »

Tak jsem konečně mezi Vámi - "Ahoj" :todáš:

přes dva roky jsem šilhal po JKU, z čehož téměř rok sháněl konkrétní kus, nakonec jsem se dočkal a pořídil auto dle svých představ :tožvitaj:

2012 JKU Rubicon, 2.8CRD, manuální řazení.

pročetl jsem nějaké fóra, při hledání vozu jsem už pár věcí pochytil, ale v tomto případě bych si nechal poradit, případně rád získal zkušenosti z již vyšlapané cestičky....a tou je právě volba vhodného podvozku.

Mám doma připravené "letní" obutí 35x12,5R20 Nitto Mud Grappler, na zimu bych pak rád druhou sadu nejspíše se rozměrem 315/70R17.

Auto je momentálně v sériovém stavu a je mi jasné, že bude potřeba ho trošku odlepit od země. Někdo tvrdí, že při tomto rozměru stačí 2,5" lift, někdo doporučuje 3,5" nebo 4".

S autem nemám v úmyslu jezdit expedice, ani jiné rochnění se v blátě, ale občas jeho schopnosti využiju, či se jen "opatrně" svezu pro zábavu - mám auta rád a nerad bych jej ničil.

Jezdí někdo na 35"? Jaký máte lift? Nejvíce mne zajímá zda je možné jezdit s 2,5" liftem, jak to s 35" vychází?

Děkuji za jakékoliv reakce k této problematice. Niki :wink:
PET77
malej kecal
Příspěvky: 43
Registrován: 14 led 2012, 23:29
Kontaktovat uživatele:

Re: Jeep Rubicon JKU - 35" - volba podvozku.

Nový příspěvek od PET77 »

2" Stačí. S drobnými úpravami v blatnících a mírným omezením chodu náprav lze 35" i v sérii. Tzn. pro Tvé účely, pokud nemáš zvláštní důvod kupovat nové tlumiče/pružiny, kup AEV nebo Teraflex budget boost (polyuretanové podložky pod pružiny) s nástavci tlumičů a máš efektivně a ekonomicky vyřešeno...
JaneK
malej kecal
Příspěvky: 30
Registrován: 15 úno 2013, 14:34
Kontaktovat uživatele:

Re: Jeep Rubicon JKU - 35" - volba podvozku.

Nový příspěvek od JaneK »

Ahoj, mel jsem 35x12,5r17 Cooper, ted 315/70r17 GY. 3,5” RE lift tlumice, pera , predni panhardka, relokace zadni, na JKR MY09 CRD, navijak, narazniky a dalsi tezke blbosti. Po dvou letech zacaly 35” skrtat o rozsirene blatniky. Kleslo to cca o 1” Vyreseno nivelizacnimi podlozkami ,75” AEV, od te doby klid. Menil jsem jen RE panhardku unibal/guma za Teraflex guma/guma a tlumice RE za Bilstein 5160.
Jsem trd naprosto spokojen. Beha to na puvodnich ramenech,puvodnich kardanech, zaklon 3,5* zadne potize 80000km.
Cim mensi lift tim samozrejme lepe.
Dnes bych pouzil nejaky kit od AEV. Narozdil od PET77 bych se po zkusenosti s padanim koukal na 3,5” a nevadilo ze by to spadlo na 2,5 :wink:
NikiMari
malej kecal
Příspěvky: 7
Registrován: 23 led 2018, 11:44
Kontaktovat uživatele:

Re: Jeep Rubicon JKU - 35" - volba podvozku.

Nový příspěvek od NikiMari »

Děkuji oběma za cenné rady.

Nemám v plánu se brodit blátem, ani žádnou expedici, ale rád bych osadil přední a zadní pevnostní nárazník a navijákem dopředu, takže rada ohledně poklesnutí je velmi přínosná.

Auto je v perfektním stavu co se týče podvozku, výměna tlumičů není potřeba, ale pokud by to bylo přínosnější, než pouze podložkami podložit péra a nastavit původní tlumiče, nebráním se ani variantě celého výměny celého podvozku.

Jezdí tady někdo na 35" s 2,5! liftem, kdo má nazbrojeno nárazníkama a navijákem?

Válčím s myšlenkou, že bych to rád zazvedal co nejméně kvůli stabilitě a běžné jízdě na silnici, ale to pouze v případě, že auto bude funkční i mimo silnici.

Moc děkuji :todáš:
JaneK
malej kecal
Příspěvky: 30
Registrován: 15 úno 2013, 14:34
Kontaktovat uživatele:

Re: Jeep Rubicon JKU - 35" - volba podvozku.

Nový příspěvek od JaneK »

Jestli nehodlas jezdit opravdovy off ani expedice, zvaz jeste 35”, pevnostni narazniky i navijak. Na bezny teren si auto zatizit zbytecne 200-300kg je nerozum. Idealni jsou 33” a 5cm podlozkovy lift viz Harley. Levne, pekne vypadajici, fungujici a v terenu se nestrati.
I kdyz mas auto v poradku, ver ze seriove tlumice a dalsi dily na na narust hmotnosti opravdu nestaci, stejne tak puvodni drzak rezervy a panty dveri. 35” uz se horko tezko vyvazujou a po silnici uz to nebude uplne ono. Po 2 letech zbrojeni a 3 letech odzbrojovani a odlehcovani ma muj kratkej bez zadnich sedacek 2250kg prazdnej.
35” nejsou jen tak, to uz chce k vyse uvedenemu jeste predni poloosy, prevody difu, tlumice , preprogramovat ridici jednotku aby ti spravne ukazoval tachometr, funfovalo ABS, nesvitilo ESP, atd. Nejhorsi je mit auto po uprave stale na puli cesty a jen se vztekat ze furt neco. Poradnym podvozku jsou statisice ne par tisic.
Zkratka to jeste promysli :wink:
NikiMari
malej kecal
Příspěvky: 7
Registrován: 23 led 2018, 11:44
Kontaktovat uživatele:

Re: Jeep Rubicon JKU - 35" - volba podvozku.

Nový příspěvek od NikiMari »

JaneK:

Díky za postřeh :wink:

Ač nemám v plánu jezdit v těžkém terénu, tak chci 35" (respektivě už je mám) právě z důvodu oddálení náprav a spodku vozu od terénu, kvůli lepší průjezdnosti hlavně ve sněhu - bydlím v horách a Jeep se bude hodit v situacích, kdy potřebuji třeba vytáhnout přívěs ze sněhu. Mám 2 Dodge RAM, ale ty jsou k těmto účelům nepoužitelné - chybí tomu uzávěrky :)

Další fakt 35" je asi optická záležitost.

Pevnostních nárazníků se vzdát tak úplně nechci, jelikož originál nárazníky se mi nelíbí a u předního bude inteligentní i montáž navijáku, který využiju více méně když zapadnu, nebo budu někoho tahat z příkopu, což je u nás v horách poměrně častý jev. Ač se mi nelíbí úplně cena, vidím to nejspíše na AEV, jak přední, tak zadní.

Mám v úmyslu do JK investovat nějakou korunu, s ProCal počítám, stejně tak nechci podvozek v podobně "podložek", koukal jsem po Rubicon Express, Rough Country, AEV - celej kit s tlumičema, případně ramenama.

Ač možná nevyužiju denně potenciál vozu, chci aby bylo připravené na podmínky, ke kterým jej potřebuji (spíše chci :wink: ) a aby bylo auto funkční. Zkrátka nechci nefunkční nazvedané JK :todáš:

a proto se taky snažím posbírat nějaké zkušenosti, abych neinvestoval do podvozku a následně jej měnil za jiný, přeci jen je to pořád nemalá investice.
JaneK
malej kecal
Příspěvky: 30
Registrován: 15 úno 2013, 14:34
Kontaktovat uživatele:

Re: Jeep Rubicon JKU - 35" - volba podvozku.

Nový příspěvek od JaneK »

Naprosto ti rozumim :todáš:
NikiMari
malej kecal
Příspěvky: 7
Registrován: 23 led 2018, 11:44
Kontaktovat uživatele:

Re: Jeep Rubicon JKU - 35" - volba podvozku.

Nový příspěvek od NikiMari »

tak jsem dnes probral situaci s klukem, který pár offroadů nazvedal (má bohaté zkušenosti s Patrolama, ale JK již také řešil), zná problematiku čtyřstopého vozu - problematiku panhardky atd.

Vzhledem k tomu, že chci přední + zadní pevnostní nárazník + navíjedlo, tak jsme dospěli k 3,5" lift kitu.

Jaké máte zkušenosti s AEV Dual Sport serie SC - 3,5"?

Koukal jsem ještě, že Rough Country dělá také kit s 3,5" liftem - je o poznání levnější.

Vypozoroval jste někdo nějaké rozdíly? Za kvalitu si připlatím, ale pokud RC udělá stejnou službu....

případně jiný 3,5" lift, který je osvědčený?

Zkusím ještě pročítl fora, ale dám samozřejmě i na Vaše cenné rady :wink:

Díky za názory...
JaneK
malej kecal
Příspěvky: 30
Registrován: 15 úno 2013, 14:34
Kontaktovat uživatele:

Re: Jeep Rubicon JKU - 35" - volba podvozku.

Nový příspěvek od JaneK »

3,5 dobra volba, psal ti to hned na zacatku. Mam RE, jeden cas meli potize s gumou. Co je osvedcene je AEV. Tom je ve Francii. Ma zastoupeni a radu zkusenosti a hlavne skladem. Tak mu napis nebo se podivej na stranky jeeptuning cz.
Uživatelský avatar
PETARDAK
hodně velkej kecal
Příspěvky: 145
Registrován: 30 pro 2009, 22:20
Bydliště: Nový jičín
Kontaktovat uživatele:

Re: Jeep Rubicon JKU - 35" - volba podvozku.

Nový příspěvek od PETARDAK »

lift-sady a jiné komponenty roky prodávám a JEEPy upravuji http://jeepforum.cz/showthread.php?tid=1207
Za mně: RubiconExpress a AEV určitě ano :todáš: ale RoughCountry je "levná" cesta pro staré auta, kde není ochota (možnost) investovat do něčeho pořádného... pro pro JK a speciálně, pokud plánuješ auto dovážit pevnosťákama, tak RC nedoporučuji...
NikiMari
malej kecal
Příspěvky: 7
Registrován: 23 led 2018, 11:44
Kontaktovat uživatele:

Re: Jeep Rubicon JKU - 35" - volba podvozku.

Nový příspěvek od NikiMari »

pánové, děkuji za přínosné informace :todáš:

již je v jednání 3,5" lift od AEV, stejně tak již řeším přední premium nárazník od AEV a zadní s držákem rezervy, taktéž od AEV. Pokoukám zrovna po nějakém navijáku, to bude další "utopie" :nečtešnevíš:
TomaNovy
malej kecal
Příspěvky: 39
Registrován: 10 dub 2011, 21:49
Kontaktovat uživatele:

Re: Jeep Rubicon JKU - 35" - volba podvozku.

Nový příspěvek od TomaNovy »

Pokud to beres od Toma, tak si to rovnou nechej zapsat do TP. Ma na to opravneni ...
NikiMari
malej kecal
Příspěvky: 7
Registrován: 23 led 2018, 11:44
Kontaktovat uživatele:

Re: Jeep Rubicon JKU - 35" - volba podvozku.

Nový příspěvek od NikiMari »

tak, podvozek od Toma (Jeep tuning) je doma, zítra odvážím auto na dílnu a přes víkend se snad ošetří spodek a lift hodí na auto. Zapsání budu řešit až po přihlášení auta (jedná se o dovoz) a přihlašovat jej budu až bude celkově hotové.

S Tomem velice příjemné jednání, vše proběhlo rychle a hladce :todáš:

Řeším nárazníky, kdy jsem zjistil, že se dělají kopie AEV, které se mi snažil prodejce v PL prodat jako originál, tím jsem na AEV jako takové zanevřel a hledám jinou variantu nárazníků. Zítra se doladí detaily a nakonec asi půjdu do Paramountu.

Budu dávat průběžně info a možná zase příjde žádost o nějakou radu :nápad:
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Jeep Rubicon JKU - 35" - volba podvozku.

Nový příspěvek od Harley »

Proč si zanevřel na AEV,kvůli tomu,že nějakej pšonek dělá jejich kopie???? AEV přeci za to nemůže. AEV tu prodává Tom a ten určitě nenabízí levý.
Takhle bys mohl zanevřít na každou renomovanou značku,která je kopírovaná polákama nebo číňanama
JaneK
malej kecal
Příspěvky: 30
Registrován: 15 úno 2013, 14:34
Kontaktovat uživatele:

Re: Jeep Rubicon JKU - 35" - volba podvozku.

Nový příspěvek od JaneK »

K tomu Paramountu, bude pusobit na pomahace a chranice a techniky STK jako cerveny hadr na byka. O zapsani nemuze byt vubec rec. Od 2010 nesmi mit ani schvaleny naraznik rampu. U AEV je vyhoda ze vypada jako by tam byl z vyroby (predni).
Odpovědět

Zpět na „Wrangler JK“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti