Změna stálého převodu Rubicona

... pište sem vše, na co se chcete zeptat a co Vás zajímá ohledně úprav a oprav Wranglerů JK

Moderátor: Tom

Pravidla fóra
Jelikož je tato část bez nutnosti registrace, tak prosím všechny, kdo registrovaní nejsou, ať své příspěvky podepisují. Bude v tom trochu lepší přehled, kdo co napsal. Díky! :wink:
Stálým hostům našeho fóra nabízíme možnost registrace jako Návštěvníci.

Aby se zde neobjevovala tétama se stejnými dotazy a zachovávala se co největší přehlednost, doporučuji před založením nového tématu projít všechny ostatní témata nebo použít funkci "Hledat" a Vaše dotazy směřovat co nejvíce do již stávajícíh témat. Nové téma zakládejte pouze v případě, že se Váš dotaz nehodí do žádného ze stávajících.
petr-46
velkej kecal
Příspěvky: 61
Registrován: 04 úno 2016, 20:38
Kontaktovat uživatele:

Změna stálého převodu Rubicona

Nový příspěvek od petr-46 »

Zdraví všechny. Potřeboval bych poradit. Vzhledem ke změně povolání používám Rubiho CRD převážně na silnici a dálnici. Ve 130 točí hodně přes 3000 otáček a spotřeba 17 -18 litrů. Sahary mají jiný stálý převod v difu ,víc do rychla.. Ví někdo,jestli by šlo vyměnit talířové kolo v difu u rubiho za kolo ze Sahary ? Sahary ale mají samosvorný dif. Dále utáhl by diesel s automatem bez větší námahy nový převod? Dobrý známý automechanik mě varoval, že těžší převod s automatem by mohl motor příliš namáhat. Má s tím někdo zkušenosti ? :nápad: Díky Petr
Vojta
velkej kecal
Příspěvky: 96
Registrován: 26 srp 2013, 09:51
Kontaktovat uživatele:

Re: Změna stálého převodu Rubicona

Nový příspěvek od Vojta »

Vykašli se na to, nic moc nezískáš , dieselu je to dost fuk, má plochý průběh krouťáku a za ty peníze za přední a zadní převody nakoupíš bazén nafty. A to ještě málokdo z ,,automechaniků´´ umí ty převody ,,na barvu" seřídit. Tady lidi jdou spíš opačným směrem- montují lehčí převody.
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Změna stálého převodu Rubicona

Nový příspěvek od Harley »

Je to zvláštní požadavek,normálnější je spíš dávat převod víc do síly než do rychla a k větším kolům nutnost. Nicméně,udělat to jde ale nemůžeš použít přeovody ze Sahary ale musí být pro Rubicon nápravy,který mají trošku odlišnosti.Převod,jako to číslo ale ano. Nepíšeš jak máš velký pneu ale převod 4,10 co má Rubicon je tak-tak akorát s automatem k origo rozměrům pneu. Já mám sice benzín ale s tohohle převodu jsem šel víc do síly do převodu 4,88 a je to k větším pneu akorát. Ve 130 ,což tedy moc nejezdím,to točí něco přes dvaapůl tis.rpm.Spotřeba se mi výměnou přeovodů nehla nahoru ale naopak v určitým režímu i klesla.To ale nebylo to hlavní,šlo o zachování příjemný dynamiky.
Nedavno jsem jel s jedním Rubiconem v naftě,na stejných pneu jako mám já ale přišlo mi to dost chcíplý vespod a byl jsem překvapen,jak se motor musí vytáčet aby jel. Pár dní na to jsem jel s dalším,který má naopak stejný převody jako já(4,88) ale je načipovanej a ten už jel a byl cítit větší zátah od středních otáček. Do nějakých 3tis.rpm nebyl rozdíl mezi ním a mým benzínem. Takže ono to ohánění se "krouťákem od spoda" u dieslů je trošku taková aura. Proto si myslím,že si změnou převodů víc do rychla zabiješ dynamiku jízdy.
Převody jen tak někdo neumí a kdo se jen tak chvástá že jo,tak kecá. Já sám jsem vyučenej automechanik,vím teorii jak se to má dělat ale nikdy bych se do toho nepustil. Je to o zkušenostech a hlavně o vybavení přípravkama na to. Nicméně,jsou zde lidi,kteří to umí perfektně,se zárukou a s profi vybavením. Jeden je US-CAR-SERVICE ve Strakonicích a druhej v Memtech v Mnichovicích. Počítej ale s tím,že cenovka je za materiál a práci tak do čtyřiceti tis. za obě nápravy.

Teď jsem si všimnul,kolik udáváš spotřebu! To je dost brutál. Já na dálnici nejdu při týhle rychlosti přes 15L. Takovou spotřebu nemám ani při popojíždkách po Praze. To nejdu v zimě ani přes 17. Tvoje spotřeba není normální,to je spíš na prověření,proč je tak velká,než začneš investovat do převodů.
petr-46
velkej kecal
Příspěvky: 61
Registrován: 04 úno 2016, 20:38
Kontaktovat uživatele:

Re: Změna stálého převodu Rubicona

Nový příspěvek od petr-46 »

Díky za rady. Máte pravdu. mluvil jsem dnes se známým a ten si u Oktávky nechal předělat pětku do rychla. tam to jde bez problémů ,různé motorizace mají různé převody. Matroš vyšel na 8 tis a práce na dva.Převod na pětku se mu prodloužil na 0.74 z původních 0.81. Otáčky ve 130 km mu klesly asi o 400 za minutu. A celková úspora nafty přibližně 0.3 l/100 km. A to opravdu nestojí za to, Pokud by to opravdu stálo 40 litrů. A tomu věřím ,při ceně dílů USA. Ulomil se mě umělohmotný kolík, co drží přední masku ze shora při výměně žárovky. Za kolíček jsem dal u Dojáčka 110Kč. :blb: PŘITOM TO URČITĚ LISUJE NĚJAKÝ Číňan v garáži za 50 halířů.Nyní v zimě je spotřeba opravdu veká okolo 17-18l a to je dálnice a Praha. Dojíždím 40km do práce. V létě se to sníží na 12-13l. Máš zkušenosti s tím servisem v Mnichovicích ? Mám to u nosu ,bydlím u Chocerad . Pozeptal bych se tam na spotřebu. Díky Petr
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Změna stálého převodu Rubicona

Nový příspěvek od Harley »

Mám! Jsou fakt dobří! :todáš: Do servisů běžně nejezdím,vše si dělám na autě sám ale když už se musí,např. třeba kvůli převodům,diagnostice a pod.tak Memtech a ten strakonickej jsou jediný dva,kam to bezestrachu dám.
petr-46
velkej kecal
Příspěvky: 61
Registrován: 04 úno 2016, 20:38
Kontaktovat uživatele:

Re: Změna stálého převodu Rubicona

Nový příspěvek od petr-46 »

OK.Zajedu tam.Díky za radu.Petr
Odpovědět

Zpět na „Wrangler JK“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host