rozkmitaná přední náprava

... pište sem vše, na co se chcete zeptat a co Vás zajímá ohledně úprav a oprav Wranglerů JK

Moderátor: Tom

Pravidla fóra
Jelikož je tato část bez nutnosti registrace, tak prosím všechny, kdo registrovaní nejsou, ať své příspěvky podepisují. Bude v tom trochu lepší přehled, kdo co napsal. Díky! :wink:
Stálým hostům našeho fóra nabízíme možnost registrace jako Návštěvníci.

Aby se zde neobjevovala tétama se stejnými dotazy a zachovávala se co největší přehlednost, doporučuji před založením nového tématu projít všechny ostatní témata nebo použít funkci "Hledat" a Vaše dotazy směřovat co nejvíce do již stávajícíh témat. Nové téma zakládejte pouze v případě, že se Váš dotaz nehodí do žádného ze stávajících.
Uživatelský avatar
Vladimír Plíva
velkej kecal
Příspěvky: 97
Registrován: 28 pro 2013, 23:27
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

rozkmitaná přední náprava

Nový příspěvek od Vladimír Plíva »

Ahoj lidi, kdo mi poradíte?
Nechal jsem vyměnit snad už vše na přední nápravě (ložiska, svislé čepy, spojovačku, řídí tyč, tlumič řízení, poloosy i s kříži) udělal jsem generálku el. stabilizátoru, mám vymezovací podložky pod disky, správně nafouklý kola, a šíleně mi kmitá už při 40km/hod náprava, jakmile najedu na menší hrbol: https://www.youtube.com/watch?v=ncTgYl7P_TE
Dostal jsem typ, že by to mohl dělat tlumič řízení. I když tam mám teď nový, je to "sériovka", ale mám tam kola Dick Cepek DC-2 black 9x17, 5x127 – ET-12 a pneu COOPER DISCOVERER STT OWL 285/70 R 17 121/118 Q TL - celoroční M+S
Díky za každou radu. Vláďa
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: rozkmitaná přední náprava

Nový příspěvek od Harley »

Tlumič řízení nezabraňuje kmitání. Zdravej podvozek jede stejně s ním jak bez něj.Silnějším nebo dvojitým jen problém zamaskuješ ale neodstraníš. a navíc jen na čas.

Máš nesmyslně velký záporný ET a ještě píšeš že podložky pod diskama.Takže ET ještě zvětšuješ. Tím máš totálně mimo geometrii nápravy. Konkrétně osu rejdových čepů vůči středu bodu otáčení kola.
Dej origo disky plus maximálně podložky.
Mám stejný typ i rozměr pneu na origo diskách plus podložky 25mm. Takže mám ET kolem +20.
Uživatelský avatar
Vladimír Plíva
velkej kecal
Příspěvky: 97
Registrován: 28 pro 2013, 23:27
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: rozkmitaná přední náprava

Nový příspěvek od Vladimír Plíva »

Asi jsem to blbě napsal - nemám podložky na vytažení disků ven, ale jen vystřeďovací, aby disk nebyl vyosený. I tak je to špatně to ET? Kámoši maj stejný kola, stejný disky a nemaj s tím problém, jako mám já...
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: rozkmitaná přední náprava

Nový příspěvek od Harley »

Popisu těch podložek vůbec nerozumím.. Nicméně, plusový ET na JK s tak malejma kolama je nejen moc ale i zbytečný.
Uživatelský avatar
Vladimír Plíva
velkej kecal
Příspěvky: 97
Registrován: 28 pro 2013, 23:27
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: rozkmitaná přední náprava

Nový příspěvek od Vladimír Plíva »

Tak jsem byl s tím na sbíhavosti v Imofa v Praze, kde mi tedy zjistili, že jsem byl totálně rozházenej. Měl jsem sbíhavost 1,26 a norma je 0,12. Teď mám srovnáno a jsem na 0,11 a auto se podstatně sklidnilo. Najel jsem s tím 150km a vibrace mi naskočili jen jednou na dlažebních kostkách v Praze při 40km/hod. Měl jsem tedy plné ruce práce, ale bylo to jen jednou. Zjistili mi, že mám vůli v převodce řízení. Je ale minimální. Čeho si ale technici nevšimli, mám zřejmě opravdu v háji tlumič řízení a to jsem si všiml, když jsem spatřil prohnutou spojovačku směrem nahoru, na které je tlumič. Ten má navíc vůli NE podélnou - na výsuv, ale příčnou - radiální, prostě hýbe se nahoru a dolů. Určitě z toho důvodu, že se spojovačka tlačí nahoru a tlumič je u šroubu, jak je uchycen na nápravě opírá o úchyt cca 5cm od šroubu, tak že při "pružení" nápravy se "láme". Proto na něm vznikla i ta vůle, je prostě "vylámanej".
Otázka tedy zní. Než budu měnit převodku, je možnost a) vymezit vůli nějakým dotažením, ať už na páce, nebo na hřídeli - axiální ložisko? b) existuje i JK opravná sada, nebo dělá někdo repasy? A za kolik? Je to JK 2008 2,8 Diesel
U TJ šla vůle trošku vymezit tím, že se dotáhla matice u tyče řízení od volantu a pak ještě dole imbusový šroub "v nárazníku" Tím jsem jí úplně uvedl téměř do normálu...
Díky za radu
Uživatelský avatar
Vladimír Plíva
velkej kecal
Příspěvky: 97
Registrován: 28 pro 2013, 23:27
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: rozkmitaná přední náprava

Nový příspěvek od Vladimír Plíva »

uz mam klid-panhardka a tlumic rizeni!
Vojta
velkej kecal
Příspěvky: 96
Registrován: 26 srp 2013, 09:51
Kontaktovat uživatele:

Re: rozkmitaná přední náprava

Nový příspěvek od Vojta »

Co bylo tý panhardce?
Uživatelský avatar
Vladimír Plíva
velkej kecal
Příspěvky: 97
Registrován: 28 pro 2013, 23:27
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: rozkmitaná přední náprava

Nový příspěvek od Vladimír Plíva »

utrhany oka - silenbloky. jinak ok
bobeš

Re: rozkmitaná přední náprava

Nový příspěvek od bobeš »

Tak mi to taky začlo dělat :bit:
Nejdříve jsem udělal geometrii - nic se nezlepšilo, spíž naopak.
Pak jsem volal Tomovi a konzultoval jsem to sním, protože mám podvozek AEV. Ten mi poradil, jak diagnostikovat problém.

Ještě jsem nechal převážit přední kola (nebyly vážený od počátku 5,5 let) a byly dost rozházený!!!
Projel jsme se s autem a je to o 100% lepší, volant se trochu třese, ale k rozkmitání celé nápravy nedošlo!?

Tom mi poradil ať při nastartováném autě, někdo (můj syn) točí volantem tam a zpět a holou rokou podržet všechny čepy na řízení, panhardtce, atd.
Tímto způsobem jsem zjistil, že ťukají oba čepy horní tyče řízení od převodky k pravému kolu. -to budou ty kmity na volantu.
Myslím si, že po výměně této tyče bude problém zcela vyřešen!
Takže rada pro všechny, zkusit čepy tímto způsobem, ty musí držet jak přivařený a rozhodně nesmí být vůle (ťukat)!!!
Díky Tome za radu :todáš:

Jen se ještě zeptám, kde koupit tyč řízení!? Zřejmě originál ve značkové prodejně Jeep!?
Nebo máte někdo jiný lepšího (levnějšího) dodavetele???

Předem díky za radu

Bobeš
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: rozkmitaná přední náprava

Nový příspěvek od Harley »

Je to jedna z možností ale nemusí to bejt pravidlo. Já nikdy na žádným Jeepu DW neměl. A to jsem s JK jezdil s vymletým čepem na spojovačce,na tyči řízení u převodky a i s vymletejma svislákama. To,že je nějakej čep v háji,jsem poznal až když jsem něco kutil na podvozku a nebo čep ťukal ale DW to nezpůsobilo.
Co naopak bylo na řízení cítit,tak špatnej tlumič řízení. Když jsem ho sundal,tak nepohoda zmizela. Takže tady je na snadě rada,když kmitá náprava a´t jen necitelně a nebo přímo DW,tak sundat tlumič řízení a hledat příčinu bez něj. Až bude vyřešíno,tak tlumič dát zpět a nebo novej. Tlumič je tam jen jako "doplňek" ke komfortu řízení a k tlumení rázů od silnice nahoru k volantu.Není pro řešení -maskování,jiných příčin v řízení,nebo podvozku.
bobeš

Re: rozkmitaná přední náprava

Nový příspěvek od bobeš »

S tlumičem řízení máš jistě pravdu! Však jsem o něm nic nepsal...
Ale svým příspěvkem jsem chtěl upozornit, také na nutnost občas vyvážit kola, hlavně pokud jsou o dost větší oproti originálu...
Myslím si, že DW se objevuje hlavně na autech s většími koli, nebo s jiným ET atd.
Tam ta váha je hodně znát a když nejsou vyvážený, tak tomu kmitu svou vahou a obvodovou rychlostí rozhodně hooooodně přidaj. Jak jsem psal, po vyvážení jsem už DW (zatím) nedostal. Zkusím sundat ten tlumič řízení a uvidím...

Pokud vím tak ty máš Harley origo kola?
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: rozkmitaná přední náprava

Nový příspěvek od Harley »

Kola převažuju každých zhruba 20tis. Km a vždy jsou závaží jinak a jiný váhy.
Nemám origo kola Mám odjeto na STT Jednou asi 65tis.Km ,na druhý sadě přes osmdesát tis.Rozměry 285/70x17. Teď na podzim jsem prvně nasadil A/T .Chtěl jsem změnu. Dal jsem o něco menší. 265/70x17.
Ze všeobecný zkušenosti spíš větší kola DW nemaj,neboť tam víc funguje gyroefekt. Hodně lidí mělo problémy,když se vrátili k origo rozměru.
Jen pro zajímavost. Ty větší pneu jsem měl na origo diskách a tak musely bejt pod diskama podložky 25mm. Jak sem psal,nikdy ani náznak problému. Jak sem dal ty menší A/T a nechal ty podložky aby kola nebyly zalezlý,tak auto začlo plavat.Děsně citlivý na podélný nerovnosti.Pořád jsem to honil ze strany na stranu volantem.Prostě skoro neustále pocit ,jako když se vjede do vyjetejch kolejí. Žádný vibrace,nebo kmitání,jen to plavalo. Hledal a zkoušel vše až nakonec jsem sundal ty podložky a tohle vše zmizelo.. No ale zase auto vypadá divně,nejsem zvyklej na tak zalezlý kola jako u fabriky.
elvis
hodně velkej kecal
Příspěvky: 166
Registrován: 06 led 2012, 18:48
Kontaktovat uživatele:

Re: rozkmitaná přední náprava

Nový příspěvek od elvis »

Harley píše:Kola převažuju každých zhruba 20tis. Km a vždy jsou závaží jinak a jiný váhy.
Nemám origo kola Mám odjeto na STT Jednou asi 65tis.Km ,na druhý sadě přes osmdesát tis.Rozměry 285/70x17. Teď na podzim jsem prvně nasadil A/T .Chtěl jsem změnu. Dal jsem o něco menší. 265/70x17.
Ze všeobecný zkušenosti spíš větší kola DW nemaj,neboť tam víc funguje gyroefekt. Hodně lidí mělo problémy,když se vrátili k origo rozměru.
Jen pro zajímavost. Ty větší pneu jsem měl na origo diskách a tak musely bejt pod diskama podložky 25mm. Jak sem psal,nikdy ani náznak problému. Jak sem dal ty menší A/T a nechal ty podložky aby kola nebyly zalezlý,tak auto začlo plavat.Děsně citlivý na podélný nerovnosti.Pořád jsem to honil ze strany na stranu volantem.Prostě skoro neustále pocit ,jako když se vjede do vyjetejch kolejí. Žádný vibrace,nebo kmitání,jen to plavalo. Hledal a zkoušel vše až nakonec jsem sundal ty podložky a tohle vše zmizelo.. No ale zase auto vypadá divně,nejsem zvyklej na tak zalezlý kola jako u fabriky.
AHA, mám stejnej rozměr, ale STT, uvažoval jsem o podložkách a zatím se k tomu nedostal a to si tedy raději počkám až to vyřešíš. :todáš: :todáš: :todáš:
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: rozkmitaná přední náprava

Nový příspěvek od Harley »

Já už to vyřešil,co se týče vlnění. Dal pryč podložky. Budu ale řešit vzhled a to zn. vrátit se k 285 rozměru.

Taky to nemusí bejt pravidlo pro všechny typy pneu. Je klidně možný,že jiná značka/model ale stejný rozměr plus podložky bude OK.
bobeš

Re: rozkmitaná přední náprava

Nový příspěvek od bobeš »

No já mám celkem najeto 30 tisíc :wink:

Ale teď řeším koupi té řídící tyče a moc bych prosil o info kde kupujete díly, zda jsou levnější dodavatelé origo dílů (nebo stejně kvalitních) než značkový servisy???
Odpovědět

Zpět na „Wrangler JK“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host