brzdy, ložiska

... pište sem vše, na co se chcete zeptat a co Vás zajímá ohledně úprav a oprav Wranglerů JK

Moderátor: Tom

Pravidla fóra
Jelikož je tato část bez nutnosti registrace, tak prosím všechny, kdo registrovaní nejsou, ať své příspěvky podepisují. Bude v tom trochu lepší přehled, kdo co napsal. Díky! :wink:
Stálým hostům našeho fóra nabízíme možnost registrace jako Návštěvníci.

Aby se zde neobjevovala tétama se stejnými dotazy a zachovávala se co největší přehlednost, doporučuji před založením nového tématu projít všechny ostatní témata nebo použít funkci "Hledat" a Vaše dotazy směřovat co nejvíce do již stávajícíh témat. Nové téma zakládejte pouze v případě, že se Váš dotaz nehodí do žádného ze stávajících.
Uživatelský avatar
Vladimír Plíva
velkej kecal
Příspěvky: 97
Registrován: 28 pro 2013, 23:27
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

brzdy, ložiska

Nový příspěvek od Vladimír Plíva »

Ahoj lidi. Mám JK 2008 a odešli mi přední ložiska po cca 180.000km. Tak že fakt něco najely. Obul jsem auto do disků CEPEK a dal nové pneu. Vyměnil jsem i při rozdělaných ložiskách i brzdové destičky a veškeré "o" kroužky vč. brzdových (pertinaxových) válců uvnitř brzdičů. Po najetí cca 2.000 km mi ložiska opět odešly. Vůle a jsou úplně suchý. Dost se mi hřejou kotouče a to tak, že když na to plivnu, zasičí to a je to pryč, tak že fakt asi hodně rozpálený. Hřeje se to po cca 40km. Odvzdušnili jsme to správně, brzdy jdou tvrdě při sešlápnutí, že nepruží, jako kdyby v nich byl vzduch. Zamačknout jdou celkem pěkně. Nemáte radu, proč se ty kola hřejou a proč odcházejí ta ložiska? Myslíte, že by odešly tím, že se kola přehřívají, že by se vyhřála a vytekla vazelina? Jsou fakt šíleně horký a to i disky, že se na ně ta teplota přenáší... Díky Vláďa 777557726
petr-46
velkej kecal
Příspěvky: 61
Registrován: 04 úno 2016, 20:38
Kontaktovat uživatele:

Re: brzdy, ložiska

Nový příspěvek od petr-46 »

Ahoj. Stejná věc se mě stala u daihatsu-Ferozy,kterou jsem měl před wraníkem. NĚKTERÝ DÍL,který jsi vyměnil u brzd neměl správný rozměr a málo se vymezuje vůle mezi destičkami a kotouči.Tím se rozpálí kotouče. Potom vyteče vazelina a ložiska jdou do kopru.
Uživatelský avatar
Vladimír Plíva
velkej kecal
Příspěvky: 97
Registrován: 28 pro 2013, 23:27
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: brzdy, ložiska

Nový příspěvek od Vladimír Plíva »

Pořád stejný problém. Za posledních 10.000km jsem vyměnil přední ložiska celkem 4x. Nejdříve jsem si je vyměnil sám. Po 1000km mi odešly – vůle, vytavená vazelina. Nechal jsem to tedy udělat pak v servisu, kde jsem je upozornil na problém přehřívání brzd. Vyměnili mi opět přední ložiska, opravili přední brzdy, vyměnili destičky, válečky v brzdiči a „o“ kroužky a ložiska opět se vytavila pod teplotou brzd. Nechal jsem vyměnit i zadní ložiska i čidla od ABS, kde hrozilo to, že při informací ze zadních kol přední kola přibržďovala. Bohužel jsem najel 2000km a ložiska se opět vytavila. Brzdy se dále hřejí. Nechal jsem udělat komplet GO přední nápravy, geometrii nejen přední nápravy, ale celého podvozku, problém zůstává. Brzdový válec je vpořádku. Poradíte mi?

Děkuji za informaci, za radu.
elvis
hodně velkej kecal
Příspěvky: 166
Registrován: 06 led 2012, 18:48
Kontaktovat uživatele:

Re: brzdy, ložiska

Nový příspěvek od elvis »

[quote="Vladimír Plíva"]Pořád stejný problém. Za posledních 10.000km jsem vyměnil přední ložiska celkem 4x. Nejdříve jsem si je vyměnil sám. Po 1000km mi odešly – vůle, vytavená vazelina. Nechal jsem to tedy udělat pak v servisu, kde jsem je upozornil na problém přehřívání brzd. Vyměnili mi opět přední ložiska, opravili přední brzdy, vyměnili destičky, válečky v brzdiči a „o“ kroužky a ložiska opět se vytavila pod teplotou brzd. Nechal jsem vyměnit i zadní ložiska i čidla od ABS, kde hrozilo to, že při informací ze zadních kol přední kola přibržďovala. Bohužel jsem najel 2000km a ložiska se opět vytavila. Brzdy se dále hřejí. Nechal jsem udělat komplet GO přední nápravy, geometrii nejen přední nápravy, ale celého podvozku, problém zůstává. Brzdový válec je vpořádku. Poradíte mi?

Děkuji za informaci, za radu.
Vyměnili válečky a brzdiče zůstaly staré? V tom by mohl být problém. Nechápu proč si jezdil s přehřátýma brzdama tak dlouho až šla ložiska do kelu. Divný je , že to dělají obě kola. Měl jsem s vždy jen na jednom kole, jak u TJ, tak u JK.
sendy07
malej kecal
Příspěvky: 13
Registrován: 27 úno 2016, 20:37
Kontaktovat uživatele:

Re: brzdy, ložiska

Nový příspěvek od sendy07 »

Já bych tipoval na hlavní brzdové válec. Při odvzdušnování jsi mu ublížil. Občas se mi to povedlo na Ducatu. Většinou stačilo vymezit nově vůli mezi pedálem a pístem brzdového válce. Když je to moc natěsno tak vibrace se za jízdy lehounce přenáší na pedál brzdy a trochu to pribržduje přední nápravu. Na zadní to nepustí omezovač, protože ten tlak je jen mírnej
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: brzdy, ložiska

Nový příspěvek od Harley »

:cheche: Nezlob se ale to je pěknej nesmysl. Odvzdušňováním nijak nezměníš polohu pedálu vůči pístku.Táhlo je fixní.Ikdyby mělo možnost naštelování,což jsem u aut ještě neviděl,maximálně u některých motorek na zadní brzdě,tak opět proces odvzdušnění na to nemá vliv.
Uživatelský avatar
Jirka
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1000
Registrován: 15 pro 2006, 17:42
Bydliště: Praha - západ
Kontaktovat uživatele:

Re: brzdy, ložiska

Nový příspěvek od Jirka »

Harley píše::cheche: ...........Táhlo je fixní.Ikdyby mělo možnost naštelování,což jsem u aut ještě neviděl.......
:cheche: :cheche: Tome, ještě se musíš hooodně učit - je vidět že neznáš Willyse :cheche: :cheche: Někdy ti udělám fotku :cheche: :cheche:

Jinak samozřejmě souhlas, s ničím to nesouvisí :todáš:
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: brzdy, ložiska

Nový příspěvek od Harley »

Aby ses nepotento. :cheche:
Musím detailněji psát. Takže opravují: " ...u současnejch aut jsem to ještě neviděl. "
:blééé:
Uživatelský avatar
Vladimír Plíva
velkej kecal
Příspěvky: 97
Registrován: 28 pro 2013, 23:27
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: brzdy, ložiska

Nový příspěvek od Vladimír Plíva »

tak jsem vyměnil i všechny 4 brzdový hadičky a stále se to po provozu ve městě i mimo se semtam zabržděním stále hodně hřeje. Další nějaká rada? :frown:
sendy07
malej kecal
Příspěvky: 13
Registrován: 27 úno 2016, 20:37
Kontaktovat uživatele:

Re: brzdy, ložiska

Nový příspěvek od sendy07 »

ad.1 Jeepa mám opravdu jen pár měsíců, takže zkušenej nejsem, ale na Dukátech a Ivekách mám namlácíno pár opravdu hodně, a když se podívám na brzdový válec v Jeepu, jako by z oka vypadl tomu z Iveka. Na Ivecu se mi toto stalo dvakrát, na Ducatu jednou.
ad.2 Na Dukatu seřizovat délka tyčky mezi brzdovým pístem a pedálem jde. Samozřejně netuším jak u současných modelů - už nejezdím.
ad.3 Při odvzdušňování se sice vdálenost mezi pedálem a pístem brzdového válce nezměníš, ale jak pedál, tak píst se dostanou do poloh kde se normálně nikdy nepohybujou.
A moje opravy.
Poprvé na Ducatu po výměně brzdového válce, neseřídily onu tyčku, tak jsem to spravoval v noci na cestě a kotouče hezky svítily.
Podruhý na Ivecu po výměně destiček a kapaliny se otočila a natrhla gumička v brzdovém válci, a pořád to přibržďovalo a houby brzdilo.
Potřetí na Ivecu, kdy se při odvzdušňování dostal mezi pedál a spínač chuchvalec z izolace pod kobercem.
Pokud nejde lehce rukou zaklepat brzdovým pedálem v rozsahu 2-3 mm mačká ti spínač na brzdový pedál. Zkus, nic to nestojí
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: brzdy, ložiska

Nový příspěvek od Harley »

Co a jak tam chceš štelovat? Brzdovej spínač nemá na to sílu aby tlačil na pístnici. Vibrování pedálu kvůli většímu mrtvýmu chodu pedálu nezpůsobí přibržďování.a navíc pedál je stále tlačen pružinou v posilovači,ta i zajišťuje aby pedál byl stále přitlačen brzd. spínači.
Přílohy
IMG_20160909_000215.jpg
Uživatelský avatar
Vladimír Plíva
velkej kecal
Příspěvky: 97
Registrován: 28 pro 2013, 23:27
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: brzdy, ložiska

Nový příspěvek od Vladimír Plíva »

tak jsem zase pokročil ve zjišťování příčiny. Po výměně všech 4 hadiček a důkladném odvzdušnění se stejně přední brzdy hřejou. Zkusil jsem také následující: Při sešlápnutí a následném uvolnění pedálu jsem ihned zkusil povolit odvzdušňováky, jestli tam zůstává tlak mezi brzdiči a brzdovým válcem. Jen malinko "vykápla" brzdovka. Tak že asi brzdovým válcem to nebude - nezůstává tam tlak. Koukal jsem ale na dvě JK, který jsem odchytil při jízdě a oni ty brzdy mají horké také. Tak jsem teď na rozpacích, jestli ty ložiska vůbec odcházela kvůli teplotám... :-(
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: brzdy, ložiska

Nový příspěvek od Harley »

Brzdy ale musí bejt horký už jen po malým zabrždění.
Uživatelský avatar
Vladimír Plíva
velkej kecal
Příspěvky: 97
Registrován: 28 pro 2013, 23:27
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: brzdy, ložiska

Nový příspěvek od Vladimír Plíva »

Děkuji Harleji za vytrvalost to semnou řešit. :-)
Já si to myslím také, že by měly být teplé, ale jsou natolik horké, že si na ně mohu jen "ťuknout", nikoliv se jich dotknout, nebo se delší dobu dotýkat. Když jedu po dálnici a nechám to tzv dojet bez brždění a pak zastavím na ručku, tak jsou studené, ale při jízdě v obci i popojížděčky mimo obec jsou fakt takhle rozpálený. Už z toho magořím, snad asi vyměním to mezi volantem a sedačkou :-)
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: brzdy, ložiska

Nový příspěvek od Harley »

To je ale normál stav. Fakt stačí málo a ruku na kotouči neudrzis. Se stav a mužem se projet v mým.
Odpovědět

Zpět na „Wrangler JK“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host