Jak "vyladit" nového Wraníka ?

... pište sem vše, na co se chcete zeptat a co Vás zajímá ohledně úprav a oprav Wranglerů JK

Moderátor: Tom

Pravidla fóra
Jelikož je tato část bez nutnosti registrace, tak prosím všechny, kdo registrovaní nejsou, ať své příspěvky podepisují. Bude v tom trochu lepší přehled, kdo co napsal. Díky! :wink:
Stálým hostům našeho fóra nabízíme možnost registrace jako Návštěvníci.

Aby se zde neobjevovala tétama se stejnými dotazy a zachovávala se co největší přehlednost, doporučuji před založením nového tématu projít všechny ostatní témata nebo použít funkci "Hledat" a Vaše dotazy směřovat co nejvíce do již stávajícíh témat. Nové téma zakládejte pouze v případě, že se Váš dotaz nehodí do žádného ze stávajících.
sendy07
malej kecal
Příspěvky: 13
Registrován: 27 úno 2016, 20:37
Kontaktovat uživatele:

Jak "vyladit" nového Wraníka ?

Nový příspěvek od sendy07 »

Zdravím a zárověň prosím o názor, či radu vás, zkušených majitelů wraníků.
S mojí drahou polovičkou jsme si splnily sen a máme nového wraníka. Prosím o radu co lze a co má smysl, jak si ho vylepšit. Konkrétně jaký lift a pneu by jste zvolili. Budeme ho používat denně na běžné ježdění, i bychom rádi na off road trek a poježdění v terénu.

Stávající stav:
Jeep Wrangler Unlimited Rubikon X edition 2,8 CRD
kola: 255 x 70 x 18 (Bridgestone) - strašný hadice
převod: 3,21

Zamýšlený stav:
lift 2 nebo 2.5"
kola: 275 x 70 x 18 Cooper S/T Maxx
hlavní reflektory s čirou optikou na H4 (ty už mám)
zámek kapoty (už mám namontovaný)
couvací kamera (hotovo)
Přídavná dálková světla? - kam je uchytit, abych nepobuřoval orgány?
snorkel??
nosič na stan?
Děkuji za náměty a názory
SKAJA
malej kecal
Příspěvky: 22
Registrován: 04 úno 2013, 14:01
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak "vyladit" nového Wraníka ?

Nový příspěvek od SKAJA »

Tak v první řadě gratulace k novýmu mazlíkovi, ať dělá jenom radost :todáš:

Já šel do 2,5" liftu AEV DualSport 2,5" XT (komplet podvozek včetně sady na korekci geometrie). Oproti sérii je citelně tvrdší, auto je stabilnější v zatáčkách, při akceleraci nebo brzdění. Ale zas tolik nefiltruje nerovnosti, není to americká houpavá jízda, ale spíš tvrdší německy naladěný podvozek. Mně to vyhovuje, ale někdo dává přednost sériové měkčí variantě, tam se to dá potom řešit nějakou základní lift sadou na bázi podložek pod originální pružiny a prodloužení sériových tlumičů, ať už od AEV nebo Teraflex. Podložkám dává někdo přednost i z důvodu případné reklamace, kdy se snadněji demontují, aby prodejce / servis nedržkoval.

Kola mám 275 / 70 R18 Cooper Discoverer STT, který už ale nejsou dostupný. Nahradí je STT Pro, zatím je u nás nikdo nemá skladem. Takže aktuálně je jediná rozumná varianta v rozměru 18" ten Cooper S/T MAXX. A já bych do nich klidně šel, vypadají celkem dobře, nejsou to vyloženě MT, takže budou pro každodenní provoz fajn (tišší). A v terénu taky nejsou špatný, asi lepší než běžný AT.

Ale já teda po výměně kol nechal vyměnit i převody. V sérii jsem měl 3,73 a dal jsem tam 4,11. Na tom 3,73 to bylo takový těžkopádný, muselo se často podřazovat a motor se trošku "trápil". Na těch 4,11 je to živější, jede to lehčeji a příjemněji. Ale já mám teda benzín 3,6 V6. Těžko říct, jak se bude chovat CRD. Každopádně mě celkem překvapil ten tvůj převod 3,21, z toho bych měl trošku strach.

Světla jsem dal taky čirý H4, teď vážně uvažuji o LED. Už se dají sehnat rozumný s evropskou homologací.

Na střechu jsem dal hagusy od Rhino Rack a mřížku do masky. Sice byla drahá jak prase a vůbec nepasovala, ale nakonec jsem ji tam dostal (přišla na řadu i flexa) a vypadá luxusně.

Přídavný dálky jsem dal 5x 4" kulatý HIDky nad okno na rampu. Hodně se mi to líbilo. Ale faktem je, že na dálnici to trošku hučí a zvyšuje spotřebu. V tomhle ohledu bude asi lepší nějaká úzká LEDková rampa.

...Jo, na Wrangleru je krásný, že nabízí milion možností. Každý si to může postavit podle vlastního vkusu :cigarko:
sendy07
malej kecal
Příspěvky: 13
Registrován: 27 úno 2016, 20:37
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak "vyladit" nového Wraníka ?

Nový příspěvek od sendy07 »

Díky za názor. U toho obutí moc variant není a investovat hned po koupi auta do 17 taky nemohu. Ještě doobjednávám Soft top, gps hlídání atd. Takže tomu budu muset dát trochu času. Mřížku budu řešit o víkendu, sehnal jsem dle rady zde na fóru, tahokov za 300 Kč.
Převody - taky se toho trochu bojím. 3,21 jsem ani nikde nezaznamenal, že by je někdo měl. Uvidím až budu mít najeto pár tisíc km a nechám poladit SW. Když jsem chtěl X edici, tak jsem na výběr bohužel neměl.
Vojta
velkej kecal
Příspěvky: 96
Registrován: 26 srp 2013, 09:51
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak "vyladit" nového Wraníka ?

Nový příspěvek od Vojta »

Ahoj, vítej mezi postiženýma,
Pokud chceš slyšet můj názor vycházející z mých zkušeností, se kterým ale nemusí ostatní souhlasit, tak čti dál:

Wrangler vypadá dobře i bez velkých úprav, takže bych ti radil, vzhledem k focení na STK, to moc s do očí bijícími úpravami nepřehánět. Já to trochu přehnal a před STK to budu pracně předělávat zpátky- mám tam pevnostní nárazníky, naviják, kola 34,6"" atd.
Podívej se třeba na Harleyúv Jeep, nebije do očí a sluší mu to. To ten můj dost bije. Takže neměň nárazníky, homologované pevnostní asi neexistují. Lift vyřeš rozumnými podložkami pod péra, ale nepřeháněj to s ním, kola musíš mít dvoje- ta v TP a druhá pak designová, je rozumné asi do 33". Podložky pod ně nebo ráfky s dobrým ET a vypadá to hezky. Na ostatní kašli, budeš mít jen trápení, pokud nemáš ségru na STK.
Vojta
velkej kecal
Příspěvky: 96
Registrován: 26 srp 2013, 09:51
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak "vyladit" nového Wraníka ?

Nový příspěvek od Vojta »

Wraník.jpg
Takhle vypadá ten můj.
Uživatelský avatar
Vladimír Plíva
velkej kecal
Příspěvky: 97
Registrován: 28 pro 2013, 23:27
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak "vyladit" nového Wraníka ?

Nový příspěvek od Vladimír Plíva »

musím potvrdit slova Vojty. Dnes jsem byl na STK a i přes to, že tam mám známého, tak: výměna kol - mám 17" Cepeky a musel jsem dát originál s originál gumama, nebo podle toho, co je uvedeno ve velkým techničáku. Sundat pevnostní nárazníky, ledkový světla s oranžovým vypínačem s "ne" napojením na obrysová, prostě samostatně a nesmí na nich být žádné E2 a pod. To samé zadní ledkové světlo - seškrábat E2 i s tím číslem, co je u za tím E2 - nic tam nesmí být. Na Hard topu mám nahoře 4 led obrysová světla - ty jsem pro focení musel přelepit černou izolačkou, aby nebyly vidět na fotkách. Kola nesmějí přesahovat přes blatníky. Přimhouřil oči na d nášlapama na původních prazích, které tam mám navařeny a viděl, že s tím nic neudělám,. je to ale jen otom, jak se s foťákem postaví, ale moc možností nemají. SPZ mám v rezervě, tak že vrchní hrana 120cm od země - to splňuji. Zítra tam jdu znovu s úpravami na originál, aby si mě nafotili. Tak že fakt žádný přehánění. Byli tam i kluci, co už originál kola nemají, tak to shánějí po netu. I jeden, co si přestavil 4,0 TJ na jinej motor a je v háji...
A pozor, nesmí svítit na palubce oranžová, ani červená kontrolka. Ale to jsem vyřešil přelepením černou izolačkou- svítil mi přední stabilizátor, protože elektroniku jsem vyhodil a předělal na manuál.
Tak že úpravy s rozvahou... :-)
Vojta
velkej kecal
Příspěvky: 96
Registrován: 26 srp 2013, 09:51
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak "vyladit" nového Wraníka ?

Nový příspěvek od Vojta »

Co je to to E2? Já myslel, že naopak tam nějaký homol. značky bejt musejí, když jsem byl na evidenční prohlídce se 4kolkou, tak mě jebali za to, že žádný světlo nemělo žádný Ečka, protože to byla USA verze.
Uživatelský avatar
Vladimír Plíva
velkej kecal
Příspěvky: 97
Registrován: 28 pro 2013, 23:27
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak "vyladit" nového Wraníka ?

Nový příspěvek od Vladimír Plíva »

Nene, pozor! Oni se mu nelíbili "E" na těch světlech, jako je LED rampa přední a zadní. To je jako "pracovní" světlo a to prý "E" mít nesmí. To "E" s číslem třeba 2 a pod., a s číslem, které je za tím udává "konkrétnost" světla, na co je určené a jaký má tok světelných paprsků, jako asi kam mají směřovat a tak... Prostě ty naše LEDkový rampy nesmějí mít žádný "E", protože jsou to braný, jako pracovní světla. Ještě mi říkal, že by za jízdy měly bít zakrytý třeba futrálem z koženky a pod, jako se dělají třeba na navijáky, ale to prý nikdo neřeší. Na tom zadku mám nahoře tyhle světla 4ks: http://www.elcar.cz/led-obrysova-svetla ... 40848.html a ty tam také mít nemůžu, ikdyž jsou homologovaný a ukázal jsem mu atest. Tak jsem je přelepil izolačkou.
Jinak navijáky, tažný a pod, je samozřejmostí, že to musí být uvedeno ve velkým techničáku. Do nějakýho roku prý nemusí být uvedeny rámy na nárazníkách, ale to už si nepamatuju.
Uživatelský avatar
Vladimír Plíva
velkej kecal
Příspěvky: 97
Registrován: 28 pro 2013, 23:27
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak "vyladit" nového Wraníka ?

Nový příspěvek od Vladimír Plíva »

SPZ z nárazníku, co byla pod rezervou uprostřed jsem ji přednal do rezervy a na místo původní spz pod rezervou mám tyhle 2 světla - svítí suprově http://www.elcar.cz/led-pracovni-svetla ... 52551.html
Přílohy
11111.jpg
11111.jpg (15.67 KiB) Zobrazeno 14249 x
SKAJA
malej kecal
Příspěvky: 22
Registrován: 04 úno 2013, 14:01
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak "vyladit" nového Wraníka ?

Nový příspěvek od SKAJA »

sendy07: Kde bereš soft-top? Já ho taky neměl, tak jsem dokupoval. V Jeepu mi řekli, že když to budou objednávat standardní cestou, tak to bude stát ranec. Nakonec jsem sehnal novej nerozbalenej za 25tis.
sendy07
malej kecal
Příspěvky: 13
Registrován: 27 úno 2016, 20:37
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak "vyladit" nového Wraníka ?

Nový příspěvek od sendy07 »

Přesně to samý se soft topem řekli i nám. Ale hned druhý den ho sehnali prý v Brně, taky za 25tis s DPH. Hmm nějak s tím kšeftujou, je to nějak moc stejný příběh.
Jinak moc děkuji za vaše názory a zkušenosti. Aut jsem měl opravdu hodně i několik Amerik a Angličanů, ale wraník je něco dost jiného. Škoda, že i v zásadě drobný vylepšení mohou být problém do budoucna hlavně když se něco semele.
Uživatelský avatar
Vladimír Plíva
velkej kecal
Příspěvky: 97
Registrován: 28 pro 2013, 23:27
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak "vyladit" nového Wraníka ?

Nový příspěvek od Vladimír Plíva »

Zkus Vaška Dvořáka 777267220
erikfury

Re: Jak "vyladit" nového Wraníka ?

Nový příspěvek od erikfury »

Vladimír Plíva píše: Jinak navijáky, tažný a pod, je samozřejmostí, že to musí být uvedeno ve velkým techničáku.
Jaj. Aj naviják?
Tak jsem nějak předpokládal, že naviják nemá zásadní vliv na jízdní vlastnosti a standartně na něm neni nic zavěšené jako vozík apod. Tak snad jako potah na sedačku, je moje volba jestli ho tam budu mít nebo ne.

Víte někdo co je potřeba pro schválení?
Hádám, že musí mít zas nějaký certifikát naviják samotný, certifikát na plotnu která jej drží, a musí to sešroubovat certifikovaná firma. Takže když jsem šikovný strojař a plotnu jsem si vypočítal a vyrobil sám včetně montáže, tak jsem bez certifikátu v prd**.
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1435
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak "vyladit" nového Wraníka ?

Nový příspěvek od Harley »

a co třeba ovlivnění deformačních zón? ochrana chodců,stabilní zatížení o zhruba 50Kg nad nápravu a celkový stálý navýšení vozidla a jistě by se ještě něco našlo. :nápad:
erikfury

Re: Jak "vyladit" nového Wraníka ?

Nový příspěvek od erikfury »

Prkotiny :-)
Kdo chce psa bít, hůl si vždycky najde. :bit:

No a jak z toho ven? Jak to zoficializovat?
Odpovědět

Zpět na „Wrangler JK“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host