Jaké tažné za JK?

... pište sem vše, na co se chcete zeptat a co Vás zajímá ohledně úprav a oprav Wranglerů JK

Moderátor: Tom

Pravidla fóra
Jelikož je tato část bez nutnosti registrace, tak prosím všechny, kdo registrovaní nejsou, ať své příspěvky podepisují. Bude v tom trochu lepší přehled, kdo co napsal. Díky! :wink:
Stálým hostům našeho fóra nabízíme možnost registrace jako Návštěvníci.

Aby se zde neobjevovala tétama se stejnými dotazy a zachovávala se co největší přehlednost, doporučuji před založením nového tématu projít všechny ostatní témata nebo použít funkci "Hledat" a Vaše dotazy směřovat co nejvíce do již stávajícíh témat. Nové téma zakládejte pouze v případě, že se Váš dotaz nehodí do žádného ze stávajících.
bobeš

Re: Jaké tažné za JK?

Nový příspěvek od bobeš »

Nevím, nejsem odborník :wink:
Jen prodávám jak jsem nakoupil!?
Jestli funguje asistent i bez toho, že jednotka ví, že má připojený přívěs tak to je super :cigarko:
Ale myslím si, že je lepší když to ví!!! :todáš: Pak by mohla být zmatená co se děje s autem?! :frown:
Je pravda, že na připojení "obyč" přívěsů (zásuvek) je redukce z 12 kolíků na 7.
Přesto, všechno napájeni je "přímo" spojeno s ř. jednotkou!!!
Rozhodně je to lepší, jednotka se přispůsobý jízdě s přívěsem (řazení déle atd.).

Nezbývá než ten asistent vyzkoušet i s obyč kabeláží :nototo:
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1435
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaké tažné za JK?

Nový příspěvek od Harley »

To vyrovnávání rozkmitání přívěsu je na základě jak to zaznamená systém ESP samotnýho auta. Do ŘJ u JK se nic přímo pro valník nezapojuje. Navíc,viz ty odkazy jak se zapojuje elektrika zásuvky tažnýho.
Že Ti jinak začne řadit převodovka je zase na základě zatížení převodovky a stylu jízdy. Kdyby to bylo "automaticky" po zapojení přívěsu, tak bys neměl v návodě k obsluze napsáno,abys vypnul O/D. Taky,jak by ŘJ vyhodnotila,jak těžkej valník táhne podle zastrčení zásuvky od tažnýho.? Tohle vyhodnocuje ŘJ automatu podle zatížení motoru.
Jestli Ti nějakej elektrikář,co zapojuje zásuvky tažnýho tohle vysvětloval,tak Ti trošku blbnul hlavu.A nebo neví,jak je to konkrétně u Jeepu. Jo,existuje extra elektronická krabička,přes kterou se dá zásuvka tažnýho připojit ale je to jen jištění aby zásuvkovej obvod byl zvlášť jištěn a nezasahoval do elektriky auta a nebo se dává tam,kde by připojení daslších žárovek do obvodu vyhodilo chybu.To ale u JK není.
http://www.e-taznezarizeni.cz/elektro.php?detail=1802
Nicméně,sám Jeep-Mopar takhle zásuvku nepřipojuje.
http://www.quadratec.com/Assets/Installation/75396.pdf
Pete

Re: Jaké tažné za JK?

Nový příspěvek od Pete »

Zdravím všechny majitele JK.

Chtěl jsem se zeptat, jestli by jste mi někdo doporučil, nějakého šikovného elektrikáře v Praze, který by mi zapojil evropskou zásuvku pro tažný? Mám JK US verzi a mám tam ten jejich plochý 4 kolík. A elektrikáře sháním proto, protože elektrice vůbec nerozumím a nechci rozumět. :blb:
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1435
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaké tažné za JK?

Nový příspěvek od Harley »

A blinkry Ti blikaj červeně,nebo už je to předělaný?
Pete

Re: Jaké tažné za JK?

Nový příspěvek od Pete »

Ty už mám předělaný, ale už jsem to s tím koupil.
LUKI
malej kecal
Příspěvky: 14
Registrován: 15 úno 2013, 12:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaké tažné za JK?

Nový příspěvek od LUKI »

bobeš píše: - při rozkýváni karavanu (náhlý boční vitr) asistence zasáhla a přibržděním jednoho zadního kola už totálně rozhoupaný karavan srouvnala :todáš: :todáš: :todáš:
Můžu říct, že v tu chvíli jsem byl spocený až na prd...!!! :nototo:
Když jedeš na dálnici 120 a za tebou skáče karavan z jednoho kola na druhé, tak sundáš nohu z plynu a už se jen modlíš :bit: a pak ZÁZRAK zasáhl ten asistent! NO SUPER!!!
To že tam je tento asistent, jsem se pak dočetl až později v návodu, ale rozhodně doporučuji i o tomto přemýšlet :nápad: :nečtešnevíš:
Bobeší to se dělá jezdit 120 s karavanem ?? jinak když se rozkmitá je zapotřebí dupnout na brzdu aby ti najela nájezdovka a sklidní se ....nebo ti zasáhla esp esc abs či tcs :fuj: :wink: , tady se asik dostáváme k jádru problému jak píše Harley, žádné spojení mechanické krom te oje a nájezdovky s karavanem či přívěsem neexistuje(moderní auta to mohou vytušit pomocí Řídicí jednotky dostává signály od čidla polohy pedálu brzdy, akceleračního senzoru, čidla polohy škrticí klapky atd .).
Ale třeba US vozejky a karavany nepoužívají naší klasickou nájezdovku ale el. signál či co z brzd který dává podnět k brždění motorům či elektro magnetickým brzdám na přívěsu ,s běžným autem to nemá nic společného, je to jen jiná konstrukce brždení přívěsů.U velkých Pickupů byla dokonce možnost regulace těch el.mag.brzd až na 7 tun, takový zvláštní systém,u nás se to nepoužívá a ofiko sy myslím že to nejde ani přihlásit :wink:
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1435
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaké tažné za JK?

Nový příspěvek od Harley »

Totok píše manuál k vozidlu:

"Trailer Sway Control (TSC)
TSC uses sensors in the vehicle to recognize an excessively
swaying trailer and will take the appropriate
actions to attempt to stop the sway. The system may
reduce engine power and apply the brake of the appropriate
wheel(s) to counteract the sway of the trailer. TSC
will become active automatically once an excessively
swaying trailer is recognized. No driver action is required.
Note that TSC cannot stop all trailers from
swaying. Always use caution when towing a trailer and
follow the tongue weight recommendations. Refer to
“Trailer Towing” in “Starting and Operating” for further
information. When TSC is functioning, the “ESC
Activation/Malfunction Indicator Light” will flash, the
engine power may be reduced and you may feel the
brakes being applied to individual wheels to attempt to
stop the trailer from swaying. TSC is disabled when the
ESP system is in the “Partial Off” or “Full Off” modes."


Takže žádný propojení se zásuvkou tažnýho. Koukni na to logicky Bobeš,jak by systém poznal se zásuvky tažnýho ,že se rozkýval přívěs? :nápad:
Naposledy upravil(a) Harley dne 23 bře 2013, 22:37, celkem upraveno 1 x.
LUKI
malej kecal
Příspěvky: 14
Registrován: 15 úno 2013, 12:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaké tažné za JK?

Nový příspěvek od LUKI »

souhlas s Harley :dr:
Bob Holoubek

Re: Jaké tažné za JK?

Nový příspěvek od Bob Holoubek »

Takže včera jsem byl přihlásit své JK 2.8 2 doors automat na tento vůz je tažné 2000kg opisujou data z původního EU TP.
Vojta
velkej kecal
Příspěvky: 96
Registrován: 26 srp 2013, 09:51
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaké tažné za JK?

Nový příspěvek od Vojta »

Moje roční zkušenosti s JK CRD 08 (lift 3´´, kola 34,6´´) a s taháním karavanu cca 1600kg: Je to jedna věta- Jeep o něm ani neví. Mám sice na kouli nějaký ten stabilizátor, je to v podstatě třecí brzda, ale myslím, že je to zbytečné. Nejezdím sice moc přes 120, nikdy se mi to nerozkejvalo, ani v terénu a ani na D1. Zaplaťpánbu. Dal jsem na tažný místo 7pinový tu 13pin zásuvku, kvůli trvalýmu plusu do karavanu, aby šla lednička na 12V za jízdy a nežrala mi baterku v karavanu nebo plyn. Jinak mám v karavanu přenosný solár s panelem 250W (mohu k němu přidat ještě další panely ) a ráno když se v karavnu probudím, tak je vše na 100% nabito. Ten trvalý plus je tuším na pinu 10, já jsem ho vytáhl přímo z baterky přes pojistku 30A u baterky a v té otevírací krabici mezi sedadly mám v krabičce na sucháči LEDku a vypínač na tohle plus. Táhnu to drátem 6mm2, jinak by na drátu byl hroznej úbytek, ty originální tkaničky co dávají ke svazku k tažnýmu jsou k smíchu. Jo a ještě k soláru v karavanu- je hrozná pitomost ho lepit na střechu. Málokdy parkuješ nebo kempuješ tak, že není zacloněnej stromama, a u panelu stačí zaclonit kousek a už se rapidně sníží výkon. Mnou vyzkoušeno a popsáno v OFFROAD REVUE a Praktické elektronice. zacloníš cípek panelu, třeba 3-5% a výkon panelu jde do háje, třeba jen na 10% nebo i méně!! A to mám celkem 3 panely- 250pW polykrystalickej, 80pW monokrystalickej a vůbec nejlepší je skládací ze dvou půlek se stojanem 120pW, polykrystalickej. Mám je všechny přenosný, na kabelu s konektorem asi 15m dlouhým a dám ho vždycky tam, kde svítí slunko a není tam stín. POHODA! je úplně jedno, jestli je poly- nebo mon- chodějí oba plus mínus stejně. Kdo prodává poly- panely, chválí poly, kdo mono-, chválí mono. Já neprodávám nic a je to úplně fuk. Jo a používejte MPPT regulátory, ale to už je na jiný vlákno. Až budu mít zase psací náladu, tak solární vlákno třeba založím, jo?
erikfury

Re: Jaké tažné za JK?

Nový příspěvek od erikfury »

Tom píše:starý JK 3,5t, nový JK (po roce 2010?) jen 2,5t.
Máte někdo reálnou zkušenost s JK Unlimited a táhnutím přívěsu 3,5t?

Mám Wranglera TJ a tahám s ním loď 1,5t+přívěs=skoro na limit 1,9t. Nedovedu si představit, že bych s tím jel do Chorvatska, nebo dál. Prostě Wraník s pneu 32 palců a 2,5 lift plave a s takovou zátěží si za volantem neodpočinu. Podotýkám, že podvozek mě stál nemalé peníze za repas (čepy, tlumiče, řízení, panhardka...) a je v počádku.
Mám zkušenost s Fordem Mondeo a zátěží 1,8t = relaxační centrum.
Jelikož máme přírustek do rodiny (třetí dítě) tak budu muset udělat výměnu hraček. A to jak Wranglera tak lodě. Dívám se na Wranglera TJ Unlimited do roku 2010, aby měl tažné na 3,5t. Loď s kajutou, po kterých se dívám, mají kolem 3,5t+ vozík=3,9t. Na lodních fórech píšou zkušenosti s přetížením nad 3,5t auta jako Pajero, Audi Q?, Cayenne, ... nemají problém. Ale moje srdce tluče pro Wranglera.
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1435
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaké tažné za JK?

Nový příspěvek od Harley »

Mám JK 07,3,8L a tažný na 3,5t. Občas tahám vlek s motorkama,který maj i s vozejkem tak do těch 750kg.Je to tak hraniční co se dá s Wranglerem kultůrně táhnout. Nedovedu si představit táhnout něco se 3,5tunama. Možná tak na redukci. A to mám předělaný stálý převody 4,88.( ke 33"pneu). Párkrát jsem na laně táhnul jiný auto co mělo kolem dvou tun a to vůbec nejelo!
Jízdní vlastnosti s vekým vlekem Ti neřeknu,nikdy sem ho netáhl a nemám na něj ani noty. S malým se to chová normálně. Jen ta dynamika. Navíc bych měl i obavu o výdrž automatu 42RLE,který je u 3,8ček.
Takže se vůbec nedivím,že u novějších Wranglerů omezily váhu vleků nejdřív na 2,5t a teď myslím na 1,5t. A to mají lepší převodovky a i silnější motory.
Na tahání lodí bych volil něco jinýho.Ale nic z těch klumpů,co jsi vyjmenoval. Ram,F-150,Suburban a pod. To sou ideální auta.
Uživatelský avatar
Tom
hodně velkej kecal
Příspěvky: 842
Registrován: 27 led 2007, 12:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaké tažné za JK?

Nový příspěvek od Tom »

pravdu dí Harley. Wraník na profi tahání není :blbost:
Odpovědět

Zpět na „Wrangler JK“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host