CJ 7 Golden Eagle
Moderátor: Tom
Pravidla fóra
Jelikož je tato část bez nutnosti registrace, tak prosím všechny, kdo registrovaní nejsou, ať své příspěvky podepisují. Bude v tom trochu lepší přehled, kdo co napsal. Díky!
Stálým hostům našeho fóra nabízíme možnost registrace jako Návštěvníci.
Aby se zde neobjevovala tétama se stejnými dotazy a zachovávala se co největší přehlednost, doporučuji před založením nového tématu projít všechny ostatní témata nebo použít funkci "Hledat" a Vaše dotazy směřovat co nejvíce do již stávajícíh témat. Nové téma zakládejte pouze v případě, že se Váš dotaz nehodí do žádného ze stávajících.
Jelikož je tato část bez nutnosti registrace, tak prosím všechny, kdo registrovaní nejsou, ať své příspěvky podepisují. Bude v tom trochu lepší přehled, kdo co napsal. Díky!
Stálým hostům našeho fóra nabízíme možnost registrace jako Návštěvníci.
Aby se zde neobjevovala tétama se stejnými dotazy a zachovávala se co největší přehlednost, doporučuji před založením nového tématu projít všechny ostatní témata nebo použít funkci "Hledat" a Vaše dotazy směřovat co nejvíce do již stávajícíh témat. Nové téma zakládejte pouze v případě, že se Váš dotaz nehodí do žádného ze stávajících.
- Tom
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 844
- Registrován: 27 led 2007, 12:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: CJ 7 Golden Eagle
konečně jsem dodělal ložiska předních kol. V Albánii se mi jedno protočilo a tak nové ložisko v náboji kloktalo... Náboje dorazily, odpočaly si ve skladu a konečně jsem je minulý týden namontoval. Tím jsem doufam kauzu - ložiska předních kol, uzavřel
A jelikož bylo o víkendu fakt krásně, dopřál jsem si výlet bez střechy za bublání 304
A jelikož bylo o víkendu fakt krásně, dopřál jsem si výlet bez střechy za bublání 304
- Tom
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 844
- Registrován: 27 led 2007, 12:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: CJ 7 Golden Eagle
Další krásná projíždka byly Bratronice. Teplíčko a motor jen předl. V Bratronicích lehké zařádění, no a na zpátečku jsem v jedné jamce vyčesal půlku zubů na předním diferáku Teď jsem na čekačce na nové soukolí...
Ale vše špatné na něco dobré, se soukolím připlave i uzávěrka. To se to bude česat Možná bych si těch soukolí měl nabrat více
Ale vše špatné na něco dobré, se soukolím připlave i uzávěrka. To se to bude česat Možná bych si těch soukolí měl nabrat více
- Tom
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 844
- Registrován: 27 led 2007, 12:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: CJ 7 Golden Eagle
Diferák ještě neopraven (stále mi cosi chybí...) a už mam další perlu! Po srazu v Plzni jsem se musel nechat odvléct domů. Ráno jsem chtěl nastartovat, ale jen chrčení. Hmm slabá baterka. Moc nejezdim, je to možný. Ale nepomohly ani kabely ani jiná baterka. Při přivedení plusu přímo na starter to krásně svařuje, ale nestartuje. Diagnóza - prošlehlé vinutí. Kruciš, nedávno po repasi... no nic, je to automat a tak na lanku dom...
Startér jsem vymontoval a vypadal pěkně. Žádné ošklivosti a tak jsem ho testnul přímo na baterku. Hle, točí jak o život! A tak zpět do auta a zkusit start! A zas nic! Takhle jsem laboroval asi 20 minut a pak mě napadlo neřešit plus, ale mínus. Startovacím kabelem jsem natáhl mínus od baterky na startér a ten konečně obnovil spolupráci! Sláva, chyba objevena! Dnes jsem hledal příčinu. Kostřící kabel, novej kabel s novou koncovkou, zoxidoval na straně motoru pod šroubem... Koncovka očištěna, použit nový, lepší šroub a Eagl opět startuje.
Kruci, taková blbost! Už se těšim na diferák! Ten bude taky pěkná perla! On ten locker má jiný ložiska a shims se dávaj vně ložisek... to jsem na sebe zvědav, za jak dlouho s tim mrsknu o zeď
Startér jsem vymontoval a vypadal pěkně. Žádné ošklivosti a tak jsem ho testnul přímo na baterku. Hle, točí jak o život! A tak zpět do auta a zkusit start! A zas nic! Takhle jsem laboroval asi 20 minut a pak mě napadlo neřešit plus, ale mínus. Startovacím kabelem jsem natáhl mínus od baterky na startér a ten konečně obnovil spolupráci! Sláva, chyba objevena! Dnes jsem hledal příčinu. Kostřící kabel, novej kabel s novou koncovkou, zoxidoval na straně motoru pod šroubem... Koncovka očištěna, použit nový, lepší šroub a Eagl opět startuje.
Kruci, taková blbost! Už se těšim na diferák! Ten bude taky pěkná perla! On ten locker má jiný ložiska a shims se dávaj vně ložisek... to jsem na sebe zvědav, za jak dlouho s tim mrsknu o zeď
- Ondřej
- Soptík
- Příspěvky: 779
- Registrován: 12 led 2009, 16:38
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: CJ 7 Golden Eagle
Že by ježek v kleci?
- Tom
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 844
- Registrován: 27 led 2007, 12:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: CJ 7 Golden Eagle
Tak jsem se dokopal k opravě předního difu. Ten původní skončil špatně
Jak jsem psal, s novým soukolím jsem si pořídil elektromagneticky ovládanou uzávěrku od Eaton Locker. Podobná funguje v zadním difu na H3
Normálně se u předního difu na D30 dávají vymezovací podložky mezi koš difu a košová ložiska. U uzávěrkového difu se vymezovací podložky dávají vně košových ložisek. To mi práci značně zjednodušilo. Ale i tak jsem zubovou vůli nastavil až na 3-tí pokus. Zuby kreslí hned na první pokus velmi obstojně. To se povedlo díky stejné toleranci nové a staré hrušky.
Nastavení předpětí ložisek hrušky u CJ na D30 je poměrně přijemná práce. Odpadá zde jakási předpěťová bortící se objímka jako u YJ/TJ. Je to zde klasicky vymezovacími podložkami a tak stačí přidat/ubrat podložky a pokaždé si přeměřit, jaký odpor při točení hrušky ložiska dávají. Před montáží difu jsem ještě vyměřil a vyvrtal průchod pro elektrickou kabeláž uzávěrky- Tom
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 844
- Registrován: 27 led 2007, 12:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: CJ 7 Golden Eagle
No a na závěr zas ještě bojovka s rozpadlými ložisky z Albánie. Jasně že jsem je v minulosti vyměnil. Ale také jsem přišel na to, že se ložiska protočila jak na náboji, tak i v unašeči
Jelikož se při vyndavání poloos za účelem demontáže difu musí komplet rozebrat náboje - ložiska kol, měl jsem náboje i unašeče s ložisky a gufery již připravené nové. Tak teď už jen doufat že jsem se nedopustil žádné chyby! - Henry
- Rada Starších
- Příspěvky: 722
- Registrován: 05 kvě 2008, 11:04
- Bydliště: Beskydy - Rožnov p.R.
- Kontaktovat uživatele:
Re: CJ 7 Golden Eagle
Kurňa ogare, přestože tomu vůbec nerozumím, tak to vidím na pěknou práci ....
Při tvém skákání si ty špéry ani nestačíš zapnout
tožtak
Při tvém skákání si ty špéry ani nestačíš zapnout
tožtak
- Tom
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 844
- Registrován: 27 led 2007, 12:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: CJ 7 Golden Eagle
konečně jsem sehnal stavitelné sedačky z YJ! Teď postupně jedou k čalouníkovi (jdou do hnědé a měl by se zachovat vzhled CJ sedaček, tvarově jsou srovnatelné). Už se těěšim!
Tuhle tankuji benzin a koukam jak mi benál od nalévací hadice mezi víčkem a nádrží kape rovnou na vejfuk... Jo zub času je potvora. Hadice ztvrdlá a popraskaná... takže výměna. Při té příležitosti jsem dal i novou hadici k ofuku předního skla(konec zamlžování), tu starou sežral zub času a zbyla po ní jen kovová šroubovice... To je prostě paráda, když lze jakoukoliv prkotinu objednat!! Zkrátka se stále utvrzuji že Jeep je ta nejlepší stavebnice!
Tuhle tankuji benzin a koukam jak mi benál od nalévací hadice mezi víčkem a nádrží kape rovnou na vejfuk... Jo zub času je potvora. Hadice ztvrdlá a popraskaná... takže výměna. Při té příležitosti jsem dal i novou hadici k ofuku předního skla(konec zamlžování), tu starou sežral zub času a zbyla po ní jen kovová šroubovice... To je prostě paráda, když lze jakoukoliv prkotinu objednat!! Zkrátka se stále utvrzuji že Jeep je ta nejlepší stavebnice!
- Tom
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 844
- Registrován: 27 led 2007, 12:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: CJ 7 Golden Eagle
po trialovém poježdění v Bratronicích mi začal vytékat olej u levého zadního kola. Pakárna, odešel as simerink. Co naděláš, dam novej. Ale na D20 je ložisko se simerinkem řešeno jinak oproti D35... Sundal jsem kolo, brzdovej buben a za pomoci stahováku sundal unašeč kola z poloosy. To bylo docela peklo a vzpomínal jsem na starou Š120... Konečně jsem se dostal ke čtveřici šroubů které drží kuželíkové ložisko a přez podložky vytváří předpětí ložiska. Pak stahovák a poloosa s ložiskem a simerinkem ven. Za ložiskem je ještě druhý simerink. Ten drží olej diferáku a ložisko samo má svoji vlastní náplň vazelíny. V mém případě byl špatný vnitřní simerink, propouštěl olej do ložiska, znehodnotil vazelínu a následně protékal skrz vymezovací podložky ven. Po naražení nového vnitřního simerinku putovala zpět poloosa s ložiskem a nový venkovní simerink. Poté jsem vrátil vymezovací podložky a sešrouboval stahovací objímkou. Předpětí ložiska je dáno podložkami z výroby a není nutné jej měnit. Nyní nalisovat zpět unašeč kola. Ten je nasazen na tisícihran a nalisován zajišťovací maticí tlakem 400Nm. Konec poloosy který kouká z unašeče musí být dlouhý 1 a 5/16". Ještě si dam repete s pravym kolem, tak snad udělam nějaký fotky.
Máme za sebou vejlet do Tisovce. Byla to paráda. Cesta tam i zpět po ose, v terénu přes 100km. Ke slovu přišla i přední uzávěra a pomohla z několika šlamastik! CJ šlapalo jak hodinky! Vlastně jeden problémek se vyskytl... při cestě na Slovensko mi zdechl motor. Podle měřáku 1/4 nádrže, ale karbec suchej. Prej normální, ale mě ukazoval vždy dobře! Jožka nelenil a přivezl mi od benzinky 15l. A nic. Benzín stále neteče, ukazatel benzinu na 1/2. Hadička za benzinovym čerpadlem dolu a foukam do nádrže, voči jak králik z důlků a nic! Za čerpadlem mam ještě rozbočovač - vracečka benzinu a tak rozbočovač ven. Ha! Ucpanej. Vylil jsem z něj benál a profoukl. Hadičky a vracečku pospojovat a motor zas šlapal jak hodinky.
Máme za sebou vejlet do Tisovce. Byla to paráda. Cesta tam i zpět po ose, v terénu přes 100km. Ke slovu přišla i přední uzávěra a pomohla z několika šlamastik! CJ šlapalo jak hodinky! Vlastně jeden problémek se vyskytl... při cestě na Slovensko mi zdechl motor. Podle měřáku 1/4 nádrže, ale karbec suchej. Prej normální, ale mě ukazoval vždy dobře! Jožka nelenil a přivezl mi od benzinky 15l. A nic. Benzín stále neteče, ukazatel benzinu na 1/2. Hadička za benzinovym čerpadlem dolu a foukam do nádrže, voči jak králik z důlků a nic! Za čerpadlem mam ještě rozbočovač - vracečka benzinu a tak rozbočovač ven. Ha! Ucpanej. Vylil jsem z něj benál a profoukl. Hadičky a vracečku pospojovat a motor zas šlapal jak hodinky.
- Tom
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 844
- Registrován: 27 led 2007, 12:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: CJ 7 Golden Eagle
Dlouho jsem se odmlčel... to asi tím, že Golďák mi dělal jej a jen radost! Tedy občas mě vyškolil, jako třeba jak jsem zůstal viset na dálnici s prázdnou nádrží. Zatímco měřák tvrdil že je tam víc jak půlka... Taky jsem nakonec zgenerálkoval ložiska kol na zadní nápravě, oni začaly propouštět olej simerinky... ale to už jsem psal.
A nyní, protože se uvolnilo místo v garáži po JK, došlo na slibované Frame Off. Jak tak vše odstrojuji, různě si drbu hlavu zda to někdy dam do kupy a jindy jsem zas vesel, že jsem to dále neodkládal. Ona Californie je prima stát, koroze minimální. Ale tady u nás chudák CJ začal chytat větší a větší lišku a tak mne čeká pískování karoserie před lakováním... Po pískování bych rád použil kataforézní lakování jako základ pod barvu, ale zatím nevim kam se obrátit. Kdyby měl někdo s kataforézou zkušenost, sem s ní!
A nyní, protože se uvolnilo místo v garáži po JK, došlo na slibované Frame Off. Jak tak vše odstrojuji, různě si drbu hlavu zda to někdy dam do kupy a jindy jsem zas vesel, že jsem to dále neodkládal. Ona Californie je prima stát, koroze minimální. Ale tady u nás chudák CJ začal chytat větší a větší lišku a tak mne čeká pískování karoserie před lakováním... Po pískování bych rád použil kataforézní lakování jako základ pod barvu, ale zatím nevim kam se obrátit. Kdyby měl někdo s kataforézou zkušenost, sem s ní!
- Lelek
- velkej kecal
- Příspěvky: 78
- Registrován: 15 pro 2006, 16:53
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: CJ 7 Golden Eagle
Ahoj Tome, zkus firmu Lakol, s. r. o. Za Školou 320, 281 04 Plaňany, provozovna Havlíčkova 260, 280 58
Kolín 4. tel.: 321 751 130, email: lakol@lakol.cz. Držím palce
Kolín 4. tel.: 321 751 130, email: lakol@lakol.cz. Držím palce
- Tom
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 844
- Registrován: 27 led 2007, 12:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: CJ 7 Golden Eagle
díky za tip! žel jejich vana má velikost 120 x 60cm a bouda na CJ má 250 x 150 cm...
a tak zatím hledám
mimo jiné se objevily i původní decals! a tak mohu študovat copak měl můj CJ v rodokmenu
a tak zatím hledám
mimo jiné se objevily i původní decals! a tak mohu študovat copak měl můj CJ v rodokmenu
- Tom
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 844
- Registrován: 27 led 2007, 12:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: CJ 7 Golden Eagle
tak karosérie je na opískování. Teď mě čeká rozebrat převodovky, motor a vše přetěsnit. Mezitím doholim rám, kterej taky půjde opískovat a do zinku. Nápravy, vzhledem k nedávno montovaným ložiskům a přednímu difu s uzávěrou, budu jen odrezovat a lakovat (do kompletní rozborky, nutné k opískování, se mi nechce).. No a už začínám vymejšlet co s vejfukama. Jejich stav se mi moc nelíbí a tak bych docela uvítal tip na firmu, která by individuálně vytvořila výfuky od svodů dál.
Re: CJ 7 Golden Eagle
To je neuvěřitelný, ještě nedávno jezdil... Krásná práce Tome, stíháš to do Šikláku, nebo bude Pentastar? Můj "nový" TJ by to potřeboval asi také tak, ale já zatím jen zprovozňuji. Obdivuju Tě a přeji, ať jde práce od ruky
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host