Maximální rychlost TJ 4,0 l
Moderátor: Tom
Pravidla fóra
Jelikož je tato část bez nutnosti registrace, tak prosím všechny, kdo registrovaní nejsou, ať své příspěvky podepisují. Bude v tom trochu lepší přehled, kdo co napsal. Díky!
Stálým hostům našeho fóra nabízíme možnost registrace jako Návštěvníci.
Aby se zde neobjevovala tétama se stejnými dotazy a zachovávala se co největší přehlednost, doporučuji před založením nového tématu projít všechny ostatní témata nebo použít funkci "Hledat" a Vaše dotazy směřovat co nejvíce do již stávajícíh témat. Nové téma zakládejte pouze v případě, že se Váš dotaz nehodí do žádného ze stávajících.
Jelikož je tato část bez nutnosti registrace, tak prosím všechny, kdo registrovaní nejsou, ať své příspěvky podepisují. Bude v tom trochu lepší přehled, kdo co napsal. Díky!
Stálým hostům našeho fóra nabízíme možnost registrace jako Návštěvníci.
Aby se zde neobjevovala tétama se stejnými dotazy a zachovávala se co největší přehlednost, doporučuji před založením nového tématu projít všechny ostatní témata nebo použít funkci "Hledat" a Vaše dotazy směřovat co nejvíce do již stávajícíh témat. Nové téma zakládejte pouze v případě, že se Váš dotaz nehodí do žádného ze stávajících.
Maximální rychlost TJ 4,0 l
Jaká je cca maximální rychlost na rovince pro Wranglera TJ s obsahem 4,0 l? (mám r. 2003 najeto 100 000km)
Stal jsem se šťastným majitelem vysněného Wranglera a kromě radostí s ním přicházejí i starosti.
Mám určité obavy zda je motor v pořádku, protože dle toho jak se to chová si nejsem jistý.
Zdá se mi že výkonné auto 130 kW, ikdyž Wrangler neni sporťák, by měl mít trochu odpich. A když jsem spěchal a honil wraníka na maximum tak přes 120 km/hod jsem se nemohl přehoupnout. Myslím že když JT má maximálku přes 160 tak TJ by mohlo těch 140 jet. Nevím nemám zkušenost, nepodařilo se mi dohledat katalogové parametry na webu, tak se táži rady zušenějších zda je to OK.
Když jsem kdysy ve Wrangleru seděl tak už si nepamatuji jak to táhlo a posadilo do sedačky. No podle mě 130 kW a převody do síly by měly mít trochu rozjezd. Vždyť můj starý Ford Mondeo je stejně těžký ba dokonce těžší s polovičním obsahem a dvoutřetinovým výkonem (80 kW) a ten při svižném rozjezdu příjemně vtlačí do sedačky.
Taky může být problém, že po dvou dnech jezdění se mi rozsvítila kontrolka motoru. Vyčetl jsem zde na fóru že po třikráte zapnutím a vypnutí zapalování to ukáže chybu. Jo ukazuje mi to chybu P 133, ale nikde na internetu jsem nenašel co to znamená - v češtině. A ano přiznávám jsme anglicky negramotný takže v angličtině je to pro mě pase. Z té mé strohé angličtiny a google translatoru jsem vyčetl že by to mohla být lambda sonda, ale jistý si nejsem. Je ale otázkou zda má lambda vliv na výkon motoru neb zde http://www.ngk.de/cz/technicke-detaily/ ... bda-sondy/ jsem se dočetl že ne.
Dále jsem se dočetl že lambda odchází až u 160 tis km. Já mám 106 tis. km - ikdyž kdoví když v našich krajích je tradiční stahování kilometrů.
Děkuji předem za názory a vaše rady.
PS: Chystám se vyměnit vzduchový filtr ale nemyslím že by měl razantní vliv na výkon.
Stal jsem se šťastným majitelem vysněného Wranglera a kromě radostí s ním přicházejí i starosti.
Mám určité obavy zda je motor v pořádku, protože dle toho jak se to chová si nejsem jistý.
Zdá se mi že výkonné auto 130 kW, ikdyž Wrangler neni sporťák, by měl mít trochu odpich. A když jsem spěchal a honil wraníka na maximum tak přes 120 km/hod jsem se nemohl přehoupnout. Myslím že když JT má maximálku přes 160 tak TJ by mohlo těch 140 jet. Nevím nemám zkušenost, nepodařilo se mi dohledat katalogové parametry na webu, tak se táži rady zušenějších zda je to OK.
Když jsem kdysy ve Wrangleru seděl tak už si nepamatuji jak to táhlo a posadilo do sedačky. No podle mě 130 kW a převody do síly by měly mít trochu rozjezd. Vždyť můj starý Ford Mondeo je stejně těžký ba dokonce těžší s polovičním obsahem a dvoutřetinovým výkonem (80 kW) a ten při svižném rozjezdu příjemně vtlačí do sedačky.
Taky může být problém, že po dvou dnech jezdění se mi rozsvítila kontrolka motoru. Vyčetl jsem zde na fóru že po třikráte zapnutím a vypnutí zapalování to ukáže chybu. Jo ukazuje mi to chybu P 133, ale nikde na internetu jsem nenašel co to znamená - v češtině. A ano přiznávám jsme anglicky negramotný takže v angličtině je to pro mě pase. Z té mé strohé angličtiny a google translatoru jsem vyčetl že by to mohla být lambda sonda, ale jistý si nejsem. Je ale otázkou zda má lambda vliv na výkon motoru neb zde http://www.ngk.de/cz/technicke-detaily/ ... bda-sondy/ jsem se dočetl že ne.
Dále jsem se dočetl že lambda odchází až u 160 tis km. Já mám 106 tis. km - ikdyž kdoví když v našich krajích je tradiční stahování kilometrů.
Děkuji předem za názory a vaše rady.
PS: Chystám se vyměnit vzduchový filtr ale nemyslím že by měl razantní vliv na výkon.
- Laco
- Lacinko
- Příspěvky: 573
- Registrován: 30 pro 2008, 11:25
- Bydliště: Macov, SK
- Kontaktovat uživatele:
Re: Maximální rychlost TJ 4,0 l
Aku prevodovku mas ? Ake pneu ? Vies, aky mas zadny diferencial ? Vsetko toto ma velmi dolezity vplyv na Tvoj problem.
Re: Maximální rychlost TJ 4,0 l
Jaj, píšu doplňující info:
Diferenciály: standart
Převodovka: manuál 5 st.
pneu o trohu větší než standart: 235/75R15
Špatná lambda sonda to asi nebude, jestliže zvětšeje spotřebu jak jsem se dočetl o cca 15%, . Ujel jsem vzdálenost 70 km a změřil reálnou spotřebu: vyšla na 8,7 l/100km (provoz rychlost 90 v obcích 50) - to neni špatný na čtyřlitra, ne?
Diferenciály: standart
Převodovka: manuál 5 st.
pneu o trohu větší než standart: 235/75R15
Špatná lambda sonda to asi nebude, jestliže zvětšeje spotřebu jak jsem se dočetl o cca 15%, . Ujel jsem vzdálenost 70 km a změřil reálnou spotřebu: vyšla na 8,7 l/100km (provoz rychlost 90 v obcích 50) - to neni špatný na čtyřlitra, ne?
- Laco
- Lacinko
- Příspěvky: 573
- Registrován: 30 pro 2008, 11:25
- Bydliště: Macov, SK
- Kontaktovat uživatele:
Re: Maximální rychlost TJ 4,0 l
Myslel som prevodovy pomer v diferenciali. Teoreticky sa da zistit podla VIN. K tej maximalke. Budes mat pravdu v tom, ze by to malo jazdit o nieco rychlejsie. Na druhej strane si myslim, ze vzhladom k velmi, velmi neobvyklej, prakticky nerealnej spotrebe by si mohol mat problem niekde v palivovom okruhu. TJ a ani manual proste nema spotrebu 8,7. Zerie to s prehladom 12. Takze uplne teroeticky by si mohol mat chudobnu zmes. Co by mohlo sposobit dalsie problemy. Dufam, ze sa zapoji Ondra, alebo Harley mohli by k tomu vediet viac.
- Tom
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 844
- Registrován: 27 led 2007, 12:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Maximální rychlost TJ 4,0 l
mno nevim, ale je nemocen... Kola máš malý, špajzku manuál, 140km/h by měl upalovat s prstem v nose. 160km/h umí také. Jak psal Laci, spotřeba 8L je fakt nereálná. Při hodně eko "ralye", tak 4.0L v manuálu jede kolem 10l/100km... Myšlenka na přicpané palivové potrubí/čerpadlo není od věci - pak by to mohlo mít i chudou směs = chyba lambda sondy. Asi bych zkusil vyndat čerpadlo z nádrže. Má svůj filtr, takový sítko, to bych zkontroloval nejprv. Pak zkusit kolik dává, jestli není přidřený...
Re: Maximální rychlost TJ 4,0 l
Je oxigen senzor = lambda sonda? Vygooglil jsem že na chybu P 133 je problém v oxygen senzor.
Každopádně zkusím rozdělat to sítko na sání paliva, a jinak to vidím to na odborný servis.
Dík za rady!
Každopádně zkusím rozdělat to sítko na sání paliva, a jinak to vidím to na odborný servis.
Dík za rady!
- Harley
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 1436
- Registrován: 18 pro 2008, 19:37
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Maximální rychlost TJ 4,0 l
Spotřeba čtyřlitra pod deset je nesmysl snad i s kopce. Při velkým šolýchání s manuálem se možná přiblížíš k jedenácti po rovině a daleko od města.Reál je tak 12-13. Tam to je nezdravá spotřeba která svědčí o nějakým problému,obzvlášť,pokud to nedosáhne maximálku. A nebo špatně počítáš.
Měl jsem TJ s s automatem a ani na dálnici,rychlost 100-110,nešla pod čtrnáct.TJ byl nejužranější Jeep co jsem měl. Je taky pravda,že přes 120 se mu už moc nechtělo a od těch 100 už to vůbec nezrychlovalo jen tak pomalu rozjíždělo. Nicméně odpichy z místa byly excelentní.
Všechny Jeepy,snad krom manuálního Rubicona jsou už s fabriky blbě zpřevodovaný,Nebo spíš nevhodně. Jsou moc do rychla. Fabrika tím nahání tabulkový spotřeby ale pro reálnej život je to moc rychlý.
Já maximálku nikdy nezkoušel. Jezdím maximálně do 120 a to už musím spěchat jinak tak kolem kila,resp. 2000rpm. Ale po zkušenostech s TJ si myslím,že nějakých 150 dosáhne ale né nějak svižně. Odpor jak aerodynamickej tak i valivej je tam obrovskej. Který s Tvejch aut mělo dvě těžký nápravy,dva kardany,dvě převodovky a kola,který jedno je velký a těžký jak všechny čtyři u běžnýho osobáku??
Měl jsem TJ s s automatem a ani na dálnici,rychlost 100-110,nešla pod čtrnáct.TJ byl nejužranější Jeep co jsem měl. Je taky pravda,že přes 120 se mu už moc nechtělo a od těch 100 už to vůbec nezrychlovalo jen tak pomalu rozjíždělo. Nicméně odpichy z místa byly excelentní.
Všechny Jeepy,snad krom manuálního Rubicona jsou už s fabriky blbě zpřevodovaný,Nebo spíš nevhodně. Jsou moc do rychla. Fabrika tím nahání tabulkový spotřeby ale pro reálnej život je to moc rychlý.
Já maximálku nikdy nezkoušel. Jezdím maximálně do 120 a to už musím spěchat jinak tak kolem kila,resp. 2000rpm. Ale po zkušenostech s TJ si myslím,že nějakých 150 dosáhne ale né nějak svižně. Odpor jak aerodynamickej tak i valivej je tam obrovskej. Který s Tvejch aut mělo dvě těžký nápravy,dva kardany,dvě převodovky a kola,který jedno je velký a těžký jak všechny čtyři u běžnýho osobáku??
Re: Maximální rychlost TJ 4,0 l
Tak jsem se dnes stavil v servisu na analýzu a ogaři mi nedokázali říct se stoprocentní přesností kde je problém, jen alibisticky mi doporučili vyměnit obě lambda sondy a katalizátor. První lambda jim vykazovala "pomalou odezvu" a druhá "chybnou hodnotu".
Asi se nedá použít univerzální katalyzítor za pár kourun, že? Asi je potřeba originál za 16000, nebo se mýlím?
Spotřebu jsem měřil tak, že jsem na výpadovce z Brna dotankoval po víčko vyresetoval kilometrovník a po dojezdu dom (cca 70km) jsem opět dotankoval po víčko. Odečetl ujeté kilometry a spočítal z dotankovaného množství spotřebu. Vyšlo mi to na zmiňovaných 8,7 l/100km. Trasa byla po dědinách takže mimo město 90 a v obcích dodtžováno 50.
Pak jsem to měření opakoval, ale už jsem si několikrát byl zařádit v terénu a spotřeba pak narostla na 18l. Další měření pak 15l převážně město.
PS: Také máte ty tendence si "zkracovat" cestu z práce alternativními cestami :-)
Asi se nedá použít univerzální katalyzítor za pár kourun, že? Asi je potřeba originál za 16000, nebo se mýlím?
Spotřebu jsem měřil tak, že jsem na výpadovce z Brna dotankoval po víčko vyresetoval kilometrovník a po dojezdu dom (cca 70km) jsem opět dotankoval po víčko. Odečetl ujeté kilometry a spočítal z dotankovaného množství spotřebu. Vyšlo mi to na zmiňovaných 8,7 l/100km. Trasa byla po dědinách takže mimo město 90 a v obcích dodtžováno 50.
Pak jsem to měření opakoval, ale už jsem si několikrát byl zařádit v terénu a spotřeba pak narostla na 18l. Další měření pak 15l převážně město.
PS: Také máte ty tendence si "zkracovat" cestu z práce alternativními cestami :-)
- Harley
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 1436
- Registrován: 18 pro 2008, 19:37
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Maximální rychlost TJ 4,0 l
Kat můžeš dát universál.
Ta spotřeba je ale nicméně nesmysl.Popisovanej styl jízdy nebude pod 11 s manuálem a jízdě v ponožkách.
Zajeď do servisu,kde dělají Jeepy/Chrysler a mají origo diagnostiku DRBII ( a umí s ní)
Ta spotřeba je ale nicméně nesmysl.Popisovanej styl jízdy nebude pod 11 s manuálem a jízdě v ponožkách.
Zajeď do servisu,kde dělají Jeepy/Chrysler a mají origo diagnostiku DRBII ( a umí s ní)
- Ondřej
- Soptík
- Příspěvky: 779
- Registrován: 12 led 2009, 16:38
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Maximální rychlost TJ 4,0 l
Kámo mám Saharu 4.0 - dif. 3,07 tekže do rychla, org. 5ti kvalt, kola 31x10,5 R15 spotřeba reálně 18-20 litrů
Na dálnici s přehledem 170 i víc i s katalizátorem
Pokud potřebuješ vyzkoušet lambdy, tak mám dvě ověřené (kvalitní mechanici nevěděli co je s autem, a řekli, že podle počítače je nutno měnit, vyměnil jsem a chyba pořád stejná, nakonec byl špatný konektor TPS) takže pokud chceš, můžu ti je poslat na vyzkoušení, když ti to pomůže můžeš si je koupit a moje vrátíš nebo ti je odprodám.
Na dálnici s přehledem 170 i víc i s katalizátorem
Pokud potřebuješ vyzkoušet lambdy, tak mám dvě ověřené (kvalitní mechanici nevěděli co je s autem, a řekli, že podle počítače je nutno měnit, vyměnil jsem a chyba pořád stejná, nakonec byl špatný konektor TPS) takže pokud chceš, můžu ti je poslat na vyzkoušení, když ti to pomůže můžeš si je koupit a moje vrátíš nebo ti je odprodám.
Re: Maximální rychlost TJ 4,0 l
Dík za nabídku, ale už jsou objednané na cestě. Ale mám pocit že to dopoadne stejně jak u tebe. Že chyba bude někde jinde a taky mi zůstanou dvě "do zásoby" :-)
- Ondřej
- Soptík
- Příspěvky: 779
- Registrován: 12 led 2009, 16:38
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Maximální rychlost TJ 4,0 l
....to se neztratí, většinou takové věci potřebuješ teprve, když je rozdáš.
ještě mě napadá, že něco podobného mě dělal nedostatek tlaku na vstřikování, ale to bylo u jiného auta.
ještě mě napadá, že něco podobného mě dělal nedostatek tlaku na vstřikování, ale to bylo u jiného auta.
- Harley
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 1436
- Registrován: 18 pro 2008, 19:37
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Maximální rychlost TJ 4,0 l
Lambdy nebo kat stejně mají životnost do 150tis.Km.
Re: Maximální rychlost TJ 4,0 l
Tak je to tak jak jsem předpokládal. Vzduchový filtr vyměněn, lambda sonda vyměněna a nic :-(
Furt to špatně jede. Když to na čtvrtý rychostní stupěň vytáhnu na 140 km/h tak to pak pětka udrží, ale aby motor sám s pětkou vyhrabal na takjovou rychlost tak přes 120 se mu nechce.
Jak poznám zda je ucpaný katalizátor?
Když jsme sundal tu lambdu tak byla celá pokrytá sazema. Je to správně nebo špatně? Jsem si myslel že při vysokých teplotách ve výfuku se vše vypálí a vyletí ven.
Furt to špatně jede. Když to na čtvrtý rychostní stupěň vytáhnu na 140 km/h tak to pak pětka udrží, ale aby motor sám s pětkou vyhrabal na takjovou rychlost tak přes 120 se mu nechce.
Jak poznám zda je ucpaný katalizátor?
Když jsme sundal tu lambdu tak byla celá pokrytá sazema. Je to správně nebo špatně? Jsem si myslel že při vysokých teplotách ve výfuku se vše vypálí a vyletí ven.
Re: Maximální rychlost TJ 4,0 l
Tak po dvou dnesch s novou lambdou se mi opět rozsvítila kontrolka motoru. Nyní s celou sbírkou poruch:
P00032, P00132, P00133, P00138.
A chod auta se zhoršil :-(
Auto se chová divně: chvíli ztrácí volnoběh a jde do minimálních otáček cca 300 ot/min a mám pocit že to zdechne a potom se po prošlápnutá plynu volnoběh nechce snížit a drží ve vysokých otáčkách kolem 1500 ot/min. Po ponechání se po čase cca 20ti sekund pokledne nejdřív na cca 900 a pak po dalších 5ti sekundách zas na ty nízké. Při jízdě se stává že si motor škytne a krátkodobě ztratí výkon ale po prodlevě se z toho probudí a pak šlape dál do otáček.
Pročítal jsem tu na fóru další tech tipy a podobné reakce kolegů s wranglerem vyřešila nová lambda. Jenže mě ta nová se nějak minula účinkem.
Mám takový laický pocit že bude přicpaný katalizátor a že nová lambda se jej snaží "profouknout" Tak někdy obohatí směs a někdy když se naskládají v potrubí před katem plyny tak zas ubere a pak to ztrácí. Jenže jak poznám že investice do nového katalizátoru za 9000 nebude zbytečná?
Prosím o radu kdo má zkušenosti.
Lambdu jsem kupoval z Crownu za necelé 4000 ikdyž od jiných výrobců se dá koupit za třetinovou cenu. Udělal jsem dobře nebo stačila např o Bosche? Díval jsem se na konektory a dala by se použít i Boschácká.
Jaký je rozdíl mezi lambdou před katalizátorem a za katem? Při objednávce jsem musel specifikovat kterou potřebuju. Nebo je to jedno a můžu tu samou použít i dozadu? Konektor a závit mají obě stejné.
P00032, P00132, P00133, P00138.
A chod auta se zhoršil :-(
Auto se chová divně: chvíli ztrácí volnoběh a jde do minimálních otáček cca 300 ot/min a mám pocit že to zdechne a potom se po prošlápnutá plynu volnoběh nechce snížit a drží ve vysokých otáčkách kolem 1500 ot/min. Po ponechání se po čase cca 20ti sekund pokledne nejdřív na cca 900 a pak po dalších 5ti sekundách zas na ty nízké. Při jízdě se stává že si motor škytne a krátkodobě ztratí výkon ale po prodlevě se z toho probudí a pak šlape dál do otáček.
Pročítal jsem tu na fóru další tech tipy a podobné reakce kolegů s wranglerem vyřešila nová lambda. Jenže mě ta nová se nějak minula účinkem.
Mám takový laický pocit že bude přicpaný katalizátor a že nová lambda se jej snaží "profouknout" Tak někdy obohatí směs a někdy když se naskládají v potrubí před katem plyny tak zas ubere a pak to ztrácí. Jenže jak poznám že investice do nového katalizátoru za 9000 nebude zbytečná?
Prosím o radu kdo má zkušenosti.
Lambdu jsem kupoval z Crownu za necelé 4000 ikdyž od jiných výrobců se dá koupit za třetinovou cenu. Udělal jsem dobře nebo stačila např o Bosche? Díval jsem se na konektory a dala by se použít i Boschácká.
Jaký je rozdíl mezi lambdou před katalizátorem a za katem? Při objednávce jsem musel specifikovat kterou potřebuju. Nebo je to jedno a můžu tu samou použít i dozadu? Konektor a závit mají obě stejné.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů