Oleje do motoru, diferáků, převodovky, rozvodovky a ostatní
Moderátor: Tom
Pravidla fóra
Jelikož je tato část bez nutnosti registrace, tak prosím všechny, kdo registrovaní nejsou, ať své příspěvky podepisují. Bude v tom trochu lepší přehled, kdo co napsal. Díky!
Stálým hostům našeho fóra nabízíme možnost registrace jako Návštěvníci.
Aby se zde neobjevovala tétama se stejnými dotazy a zachovávala se co největší přehlednost, doporučuji před založením nového tématu projít všechny ostatní témata nebo použít funkci "Hledat" a Vaše dotazy směřovat co nejvíce do již stávajícíh témat. Nové téma zakládejte pouze v případě, že se Váš dotaz nehodí do žádného ze stávajících.
Jelikož je tato část bez nutnosti registrace, tak prosím všechny, kdo registrovaní nejsou, ať své příspěvky podepisují. Bude v tom trochu lepší přehled, kdo co napsal. Díky!
Stálým hostům našeho fóra nabízíme možnost registrace jako Návštěvníci.
Aby se zde neobjevovala tétama se stejnými dotazy a zachovávala se co největší přehlednost, doporučuji před založením nového tématu projít všechny ostatní témata nebo použít funkci "Hledat" a Vaše dotazy směřovat co nejvíce do již stávajícíh témat. Nové téma zakládejte pouze v případě, že se Váš dotaz nehodí do žádného ze stávajících.
- Konopnik
- malej kecal
- Příspěvky: 35
- Registrován: 14 led 2009, 15:55
- Bydliště: Sokolov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Oleje do motoru, diferáků, převodovky, rozvodovky a ostatní
Důležitý je přečíst si tohle vlákno celý najednou. Jinak by se mohlo stát, že čtenář půjde po přečtení každý stránky kupovat pokaždý jinej olej
- cihlík
- Marek
- Příspěvky: 333
- Registrován: 18 pro 2008, 21:16
- Bydliště: Paseky:) - Rožnov p.R.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Oleje do motoru, diferáků, převodovky, rozvodovky a ostatní
Na závěr tedy ještě shrnutí použitelných olejů a výňatek z originálního dílenského manuálu, co tu kdysi nasdílel Harley:
API SERVICE GRADE CERTIFIED
Use an engine oil that is API Certified. MOPAR® provides engine oils, that meet or exceed this requirement.
SAE VISCOSITY
An SAE viscosity grade is used to specify the viscosity of engine oil. Use only engine oils with multiple viscosities such as 5W-30 or 10W-30. These are specified with a dual SAE viscosity grade which indicates the cold-to-hot temperature viscosity range. Select an engine oil that is best suited to your particular temperature range and variation.
ACEA Categories
For countries that use the ACEA European Oil Categories for Service Fill Oils, use engine oils that meet the requirements of ACEA A1/B1, A2/B2, or A3/B3.
Důležitý je ten poslední odstavec v případě že používáte evropské oleje a ne originál US (Mopar). U nich se totiž nemusíte setkat s API certifikací jako u Moparu a tak se musíte řídit výkonostní třídou oleje podle ACEA!!!. Jinak ta viskozita SAE je doporučená a pokud je jiná u vašeho oleje, ale překrývá se s vyobrazeným rozmezím např. 0W30, 10W40, 0W40 není to na závadu, ale většinou to stojí více peněz. Podle mě je optimální olej ten s kombinovanou viskozitou 5W30, který asi nejlépe odpovídá průměrným klimatickým podmínkam v ČR a jaký vám taky nalejí v servisu u JEEPu u nás
Jo a poznámka na závěr pokud použijete evropské oleje, tak by ty pravidelné servisní intevaly a výměny měly být prováděny v rozmezí 12 000 km resp. 6 000 km, v závislosti v jakém z těch dvou režimů podle vašeho manuálu JEEPa provozujete, parametry obou už specifikoval Harley někde výše.
API SERVICE GRADE CERTIFIED
Use an engine oil that is API Certified. MOPAR® provides engine oils, that meet or exceed this requirement.
SAE VISCOSITY
An SAE viscosity grade is used to specify the viscosity of engine oil. Use only engine oils with multiple viscosities such as 5W-30 or 10W-30. These are specified with a dual SAE viscosity grade which indicates the cold-to-hot temperature viscosity range. Select an engine oil that is best suited to your particular temperature range and variation.
ACEA Categories
For countries that use the ACEA European Oil Categories for Service Fill Oils, use engine oils that meet the requirements of ACEA A1/B1, A2/B2, or A3/B3.
Důležitý je ten poslední odstavec v případě že používáte evropské oleje a ne originál US (Mopar). U nich se totiž nemusíte setkat s API certifikací jako u Moparu a tak se musíte řídit výkonostní třídou oleje podle ACEA!!!. Jinak ta viskozita SAE je doporučená a pokud je jiná u vašeho oleje, ale překrývá se s vyobrazeným rozmezím např. 0W30, 10W40, 0W40 není to na závadu, ale většinou to stojí více peněz. Podle mě je optimální olej ten s kombinovanou viskozitou 5W30, který asi nejlépe odpovídá průměrným klimatickým podmínkam v ČR a jaký vám taky nalejí v servisu u JEEPu u nás
Jo a poznámka na závěr pokud použijete evropské oleje, tak by ty pravidelné servisní intevaly a výměny měly být prováděny v rozmezí 12 000 km resp. 6 000 km, v závislosti v jakém z těch dvou režimů podle vašeho manuálu JEEPa provozujete, parametry obou už specifikoval Harley někde výše.
Re: Oleje do motoru, diferáků, převodovky, rozvodovky a osta
Zrovna řeším olej do posilovače,protože mi asi polovina unikla netěsnou hadicí. Harley píše, že tam má být PSF, ale já mám v manuálu psáno automatikgetriebeol Mopar ATF+4?Harley píše:Nejsem v tomhle žádnej mudrc.Pouze přebíram zkušenosti moudřejších a povolanějších. Ať uznávání konstruktéři a úpravci motorů a nebo přímo výrobci vozidel/motorů.
Dělám co tihle radí. Nic víc nic míň . A funguje to.
A co radí třeba přímo fabrika ? Do starších Jeepovejch motorů 10W30 ,do novějších ,třeba v JK nebo Hemi 5W20 ve specifikaci MS 9365. Vše tohle je napsáno ve všech dílenskej manuálech který napsali lidi tomu povolaní a mnohem víc než my tady a nebo nějací "odborníci" v českým autoservisu.Taky je tam napsáno,že se může přejít na plnou syntetiku při dodržení požadovanejch norem. Jestli mi někdo nevěří,může si to přečíst v manuálu.
Takže jakej je důvod dávat do motoru olej 10W40 v našich klimatickejch podmínkách a ještě k tomu olej nesplňující normy výrobce? že to řekl nějakej chytrák v autoservisu? Od nich sem toho už slyšel.Třeba že do posilovače se leje ATF,když tam má bejt PSF a nebo že do Chryslerových automatů se dává Dextron !
Proč furt lidi musí dělat nějakou vlastní revoluci a nedělají to co jim říká manuál výrobce?
- Harley
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 1436
- Registrován: 18 pro 2008, 19:37
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Oleje do motoru, diferáků, převodovky, rozvodovky a osta
To neplatí v poslední době všeobecně. Co máš za rok?
Re: Oleje do motoru, diferáků, převodovky, rozvodovky a osta
Harley píše:To neplatí v poslední době všeobecně. Co máš za rok?
Mám TJ 2.4 r.v. 2006
- Harley
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 1436
- Registrován: 18 pro 2008, 19:37
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Oleje do motoru, diferáků, převodovky, rozvodovky a osta
Tak tam opravdu příjde ATF+4.
Zhruba kolem 03 ,u některých modelů Jeepů,Jeep přešel s PSF na ATF+. Už plošně neplatí,že se má dávat do posilvačů PSF. Je třeba se vést manuálem a nebo tím,co je napsáno na víčku nádobky.
Nezaměň ATF+ za jiný typ ATF. To plusko označuje konkrétní specifikaci (Chrysler)
Zhruba kolem 03 ,u některých modelů Jeepů,Jeep přešel s PSF na ATF+. Už plošně neplatí,že se má dávat do posilvačů PSF. Je třeba se vést manuálem a nebo tím,co je napsáno na víčku nádobky.
Nezaměň ATF+ za jiný typ ATF. To plusko označuje konkrétní specifikaci (Chrysler)
Re: Oleje do motoru, diferáků, převodovky, rozvodovky a osta
Harley píše:Tak tam opravdu příjde ATF+4.
Zhruba kolem 03 ,u některých modelů Jeepů,Jeep přešel s PSF na ATF+. Už plošně neplatí,že se má dávat do posilvačů PSF. Je třeba se vést manuálem a nebo tím,co je napsáno na víčku nádobky.
Nezaměň ATF+ za jiný typ ATF. To plusko označuje konkrétní specifikaci (Chrysler)
OK, dík za radu, zrovna jsem se chtěl zeptat, jestli bych to mohl dolít Dexron III,který má kámoš v dílně, protože mi chybí do minima cca 0,1l, takže asi ne. Nevím jestli ATF+ někde u nás dostanu,(je tu něco jiného k dostání než Mopar?) takže kvůli jedné deci budu muset přes internet vypláznout pětikilo.
- Harley
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 1436
- Registrován: 18 pro 2008, 19:37
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Oleje do motoru, diferáků, převodovky, rozvodovky a osta
ATF+4 nestojí ani od Moparu pětikilo.U Mopardily.cz stojí asi 270 .Jinak běžně se dá koupit třeba ATF+ od Petro-Canada. Za si 250.
S Dextronem nemíchat!
Odkud jsi? na dolití,jak potřebuješ,mám .Můžu Ti poskytnout.
S Dextronem nemíchat!
Odkud jsi? na dolití,jak potřebuješ,mám .Můžu Ti poskytnout.
Re: Oleje do motoru, diferáků, převodovky, rozvodovky a osta
Děkuji za nabídku, ale já jsem "až" z Ostrova u K.Varů.Harley píše:ATF+4 nestojí ani od Moparu pětikilo.U Mopardily.cz stojí asi 270 .Jinak běžně se dá koupit třeba ATF+ od Petro-Canada. Za si 250.
S Dextronem nemíchat!
Odkud jsi? na dolití,jak potřebuješ,mám .Můžu Ti poskytnout.
- Harley
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 1436
- Registrován: 18 pro 2008, 19:37
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Oleje do motoru, diferáků, převodovky, rozvodovky a osta
Tak to by se Ti pro decku nevyplatilo zklouznout do Prahy.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host